Provoz vlaků na Švestkové dráze bude obnoven koncem příštího roku

Provoz vlaků na Švestkové dráze bude obnoven koncem příštího roku

27.11. - Pravidelný železniční provoz na Švestkové dráze bude obnoven v prosinci 2019. Rada Ústeckého kraje rozhodla o uzavření smlouvy o přepravě na lince U10 Litoměřice - Lovosice - Most se společností AŽD Praha. Novinářům to řekl hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

Vlastníkem dráhy je právě společnost AŽD Praha, která trať koupila v roce 2016 za 5,7 milionu Kč. „Dráha je v současnosti kompletně rekonstruovaná a modernizovaná. Dají se tam dosahovat podstatně vyšší rychlosti než v minulosti, vlaky by zde měly být dokonce rychlejší než autobusy. Zájem o trať by tedy určitě měl být,“ uvedl Oldřich Bubeníček.

Na trati budou jezdit modernizované nízkopodlažní vlakové soupravy RegioSprinter, které nabízejí 65 míst k sezení, bezbariérové WC, velká panoramatická okna, klimatizaci a audiovizuální informační systém.

AŽD chce trať využívat k testování. „Opravujeme trať do stoprocentního stavu a současně instalujeme potřebné zabezpečovací a sdělovací technologie, abychom mohli na trati testovat námi vyráběné a vyvíjené technologie. Instalací technologií, které najdete pouze na hlavních či koridorových tratích, se tak ze Švestkové dráhy stane nejmodernější regionální trať v Evropě,! uvedl již dříve generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Mluvčí společnosti Jiří Dlabaja uvedl, že z hlediska firmy nejde ani tak o výdělečnou činnost, ale o záchranu a obnovení tratě. „My jsme vždycky říkali, že chceme, aby ta trať žila. Druhá věc je to, že tam budeme mít zkušební polygon, kde budeme testovat technologie stávající, jak je zlepšovat, a také technologie nové, včetně autonomních vlaků, tedy vlaků bez strojvedoucích,“ doplnil Jiří Dlabaja.

Minulý rok na trati jezdily dva páry spojů z Lovosic do Mostu a zpět a jeden vložený pár z Lovosic do Třebívlic. Během roku se spoji svezlo téměř 4500 lidí.

Švestková dráha je jednou z typických lokálních tratí. Nedávno oslavila 120. výročí zahájení provozu. Pravidelný provoz na 44 kilometrů dlouhé trati z Lovosic do Mostu byl zahájen 19. prosince 1898 a trval až do 8. prosince 2007. Její název začali používat sudetští Němci kvůli švestkovým sadům a alejím, jimiž lokálka projížděla.

(čtk)

spinner