Obnova trati

Mezi Dolní Poustevnou a Sebnitzem se po desetiletích opět rozjely vlaky

Mezi Dolní Poustevnou a Sebnitzem se po desetiletích opět rozjely vlaky

DOLNÍ POUSTEVNA/SEBNITZ (6.7.) – V německém městě Sebnitz se tento týden uskutečnilo slavnostní zahájení provozu na přeshraniční trati do Dolní Poustevny. Znovu se se vrátila pravidelná osobní vlaková doprava. Otevření železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk.

Železniční provoz na přeshraničním úseku mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz byl zastaven v roce 1945. Obnovu spojení zahájila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) již před několika lety. Stalo se tak na základě Usnesení vlády ČR č. 39/2006 a Ujednání mezi vládou ČR a SRN o hraničních přechodech na společných státních hranicích z téhož roku.

Vlastní stavební práce se uskutečnily v létě 2009 během 45denní nepřetržité výluky. „Kromě rekonstrukce železničního spodku a svršku na několika kilometrech trati se stavbaři zaměřili také na nádraží v Dolní Poustevně, kde vzniklo úrovňové nástupiště v délce 45 m s nástupní hranou 550 mm nad kolejí a přístřešek pro cestující,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Na přilehlém úseku dále došlo k opravě jednoho mostu a rekonstrukci několika železničních přejezdů. Německý správce infrastruktury pak prováděl opravné práce od loňského roku.

Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. „Jsme velmi rádi, že České dráhy společně s DB Regio nabídnou zdejším obyvatelům i návštěvníkům pravidelné železniční spojení, po kterém tak dlouho volali. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Konkrétně občanům Dolní Poustevny se cestovní doba zkrátí o polovinu,“ uvedl generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz. Cesta z Dolní Poustevny do Děčína trvala 133 minut, od 5. července 2014 pojedou cestující mezi oběma městy jen 65 minut.

(tj)

spinner