Elektrické jednotky pro Lotyšské dráhy

Elektrické jednotky pro Lotyšské dráhy

Zástupci společnosti Škoda Vagonka podepsali smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru Vilciens). Jedná se o třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu, jejich údržbu, dodávky náhradních dílů a školení. Hodnota kontraktu dosahuje šesti miliard Kč, uvedl mluvčí skupiny Škoda Transportation, kam spadá i Škoda Vagonka, Michal Tobrman.

„Jsme velmi potěšeni, že Škoda Vagonka byla vyhlášena vítězem tohoto významného tendru a podepsala smlouvu s Pasažieru Vilciens. Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, na Ukrajině nebo na Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.

Škoda Vagonka nejlépe splnila podmínky zadání tenderu a nabídla nejvýhodnější cenu za provoz nových moderních jednotek na 35 let. Jednalo se nejen o cenu za samotné elektrické jednotky, ale také za náklady na údržbu či spotřebu energie, a to po celou dobu provozu. Vagonka navíc jako jediná nabídla dvousystémové jednotky, což je významnou výhodou vzhledem k probíhající elektrifikaci tratí v Lotyšsku. Nové jednotky tak budou moci operovat po celé délce tratí zejména z Rigy směrem do měst Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Kromě dodávky i servis a údržba

Kromě samotných dodávek jednotek chce Škoda Vagonka spolupracovat s místními firmami při uvádění vlaků do provozu, na jejich

následném servisu a údržbě po celý životní cyklus vozidla, který činí minimálně 35 až 40 let. Jednotky by měly být dodávány postupně v letech 2022 až 2023.

Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro příměstskou dopravu pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí konverze na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám -40 až +40 stupňů Celsia. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude dosahovat 160 km/h.

Škoda Vagonka má dlouholeté zkušenosti s výrobou jednotek pro osobní dopravu. Její vlaky jezdí každý den v mnoha zemích Evropy. V posledních patnácti letech skupina Škoda Transportation dodala svým zákazníkům okolo 150 elektrických vlaků pro příměstskou, regionální a meziregionální dopravu. Skupina Škoda Transportation vyvíjí a vyrábí všechny klíčové komponenty vlaků, včetně trakčních elektrovýzbrojí, podvozků a řídicích systémů vozidla. Při výrobě používá skupina Škoda Transportation ty nejmodernější technologie například s cílem snížit spotřebu elektrické energie a tím i nákladů.(mna)

Foto: Škoda Vagonka

spinner