​Další krok vpřed v bezproblémovém prodeji mezinárodních železničních jízdenek

​Další krok vpřed v bezproblémovém prodeji mezinárodních železničních jízdenek

23.10. - Evropský železniční sektor se i nadále zaměřuje na zlepšování zkušeností cestujících v mezinárodní dopravě. K Dohodě CIT (CIT - Mezinárodní výbor pro železniční dopravu) o pokračování v cestě (AJC) se připojilo nebo brzy připojí šest nových železničních podniků - MÁV-Start, GYSEV, HŽPP, Eurostar, LTG Link a PKP Intercity. Toto rozšíření zajišťuje, že AJC bude nyní zahrnovat více než 90 procent osobní dopravy členů Společenství evropských železničních a infrastrukturních společností (CER) v EU a zaručí evropským cestujícím pokračování v cestě během většiny jejich mezinárodních cest. Rozšíření AJC je jedním z klíčových závazků plánu CER v oblasti prodeje jízdenek.

Společnost MÁV-Start (maďarské železnice) plně implementovala dohodu 1. dubna, zatímco HŽPP (chorvatské železnice) se připojí 1. listopadu 2023. Očekává se, že ostatní 4 železniční podniky se připojí v průběhu roku 2024, až dokončí své interní postupy, vyškolí své zaměstnance a budou připraveny na dodržování předpisů. O jejich vstupu bude včas informováno.

Kromě geografického rozšíření dohody pracují členové CER a CIT společně s UIC na digitalizaci svých služeb s cílem podpořit cestující v případě zpoždění a přerušení provozu kombinací technických prostředků pro rezervaci (OSDM), jízdní řády (MERITS), informace v reálném čase a stavu jízdenek online (ETCD). To dále přinese bezproblémový zážitek z prodeje jízdenek v případě přerušení provozu. Současně CIT pracuje také na zlepšení textu dohody, aby byl pro cestující srozumitelnější a přístupnější.

AJC je mnohostranná dohoda mezi evropskými železničními podniky, která byla vytvořena s cílem zlepšit zkušenosti cestujících s cestováním tím, že doplňuje stávající právní předpisy. Dohoda byla iniciována Mezinárodním výborem pro železniční dopravu (CIT) a CER a jeho členy. Řídí ji CIT.

Generální tajemník CIT Gilles Mugnier řekl: "Přistoupení nových železničních podniků k AJC je dalším důležitým krokem k rozšíření zeměpisné působnosti dohody. Tyto železniční podniky vyvinuly velké úsilí, aby zahájily všechny postupy k přistoupení k dohodě nebo aby se brzy staly jejími členy. Cílem je, aby všechny dotčené železnice přijaly tuto dohodu ve prospěch železničního sektoru a cestujících. Pro cestující by pak mělo být toto jednoduché řešení přerušení spojení v evropském sektoru samozřejmostí."

Výkonný ředitel CER Alberto Mazzola řekl: "Plán CER pro prodej jízdenek má jednoznačnou podporu členů CER a ti usilovně pracují na realizaci jeho závazků do roku 2025 s cílem zajistit bezproblémový mezinárodní prodej jízdenek na železnici. Dohoda CIT o pokračování v jízdě, která je součástí plánu, představuje jeden ze základních kamenů této vize a my jsme hrdí na to, že vidíme hmatatelné výsledky více než dva roky před termínem stanoveným v plánu. Dnes je také nejvyšší čas, aby byl otevřený model distribuce prodeje (OSDM) zmíněn v evropských právních předpisech. To podpoří digitální investice a urychlí zavádění plánu CER Ticketing Roadmap."
(lan)

Foto: Na obrázku generální tajemník CIT Gilles Mugnier a výkonný ředitel CER Alberto Mazzola drží dopis o záměru podepsaný nejnovějšími členy AJC.

spinner