​České dráhy zahájily zkušební provoz nových vlaků RegioFox

​České dráhy zahájily zkušební provoz nových vlaků RegioFox

16.8. - České dráhy včera zahájily zkušební provoz nových motorových vlakových souprav RegioFox. První cestující se svezli včera dopoledne z Rakovníka do Berouna. V dalších týdnech může být do zkušebního provozu uvedeno až šest souprav RegioFox. České dráhy to dnes v tiskové zprávě.

Ve zkušebním provozu jsou nyní dvě nové jednotky RegioFox. Dopravce je ode včerejška nasazuje na trasu mezi Rakovníkem a Berounem a pak mezi Berounem a pražským Smíchovem. Ve Středočeském kraji a Praze bude podle drah v příštích letech v provozu dohromady deset regiofoxů. Mluvčí Českých drah Emanuel Vittek uvedl, že nové jednotky postupně nahradí vozy 814 RegioNova. Nové vlaky musí ve zkušebním provozu najet 50.000 kilometrů.

"Nejmladší vlaky, které jezdí v kraji, jsou více než jedenáct let staré. Svým komfortem ale už neodpovídají současným požadavkům. Proto jsem rád, že můžeme na našich železnicích přivítat nové motorové jednotky RegioFox. Vlaky jsou nízkopodlažní, klimatizované, rychlé a kapacitní. Věřím, že cestující novinku ocení," uvedl středočeský krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Jedna jednotka stojí přibližně 95 milionů korun. "Roční odpis za všechny provozované kusy ve Středočeském kraji tedy činí přibližně 47,5 milionu korun. Celkově jich u nás bude jezdit deset," doplnil radní.

České dráhy budou mít od polského výrobce Pesa Bydgoszcz 76 jednotek RegioFox. Po Praze a středních a jižních Čechách by další nové jednotky měly zamířit do Pardubického, Královéhradeckého a Plzeňského kraje a na Vysočinu. Na tratích nahradí starší vozidla řad 814, 842, 843, případně soupravy s lokomotivou 754 a vozy Bdt.

Vlaky RegioFox budou poháněné motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO. Soupravy mají bezbariérový přístup, topení, klimatizaci, wi-fi, vakuové WC s přebalovacím pultem nebo moderní audiovizuální informační systém s LCD monitory. Vejde se do nich také osm kol, tři kočárky a dva invalidní vozíky.

"Jsou vybaveny také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů," řekl při představení nových souprav v březnu náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Vlaky mají maximální rychlost 120 kilometrů za hodinu a jsou vybaveny vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R.

Regionální dopravní obslužnost platí hejtmanství, Středočeský kraj loni na dopravní obslužnost vlaky vynaložil 2,015 miliardy korun.

(čtk)

Foto: ČD

spinner