Biatlonový kamion se rozjel do nové sezóny. S řidičkou.

16. prosince 2019

Čeští biatlonisté zahájili další sezónu a spolu s nimi i servisní kamion. Opět ho vypravuje společnost DB Schenker, která jako oficiální partner Českého biatlonu zajišťuje také logistiku a řidiče. Tedy přesněji řečeno řidiče a řidičku. Zdravotní problémy zatím nepustí za volant kamionu Volvo 500 Jiřího Smolíka. Jeho zkušený parťák Martin Žák v sestavě řidičů zůstává, při cestě z Östersundu ho doplnil Josef Novák. A do rakouského Hochfilzenu začátkem prosince už vyjela Veronika Vébrová. Pětadvacetiletá řidička DB Schenker nad nabídkou řídit biatlonový kamion neváhala ani vteřinu. „Vždycky byl můj sen podívat se na sever. Je to velká zkušenost a zároveň příležitost, která se každému nenaskytne. O to víc jsem si vážila, že jsem tu nabídku dostala,“ řekla Veronika Vébrová.

Už má za sebou ostrý test. Společně s Martinem Žákem vyrazila 8. listopadu do norského Sjusjøenu, kde se český tým připravoval na sezónu, a pak 23. listopadu do švédského Östersundu, tedy dějiště prvního dílu Světového poháru. Jaké jsou dojmy mladé řidičky? „Je to jiné než jezdit po Česku nebo po Německu. Využíváme trajekty, silnice na severu jsou jiné a také je tu hodně sněhu. Určitě je to náročnější, ale já mám výzvy ráda.“

„Veronika je zkušená řidička kamionu, která u nás pravidelně vozí citlivé zboží. Vybrali jsme jí proto, že je velmi spolehlivá, komunikativní a přátelská. Jsme si jistí, že velmi dobře zapadne do biatlonového týmu,“ řekl ředitel DB Schenker Tomáš Holomoucký.

Do francouzského Le Grand-Bornand už bude přejíždět sám Martin Žák, který následně 23. nebo 24. prosince odstaví kamion v Praze. Tam se mu dostane prohlídky a servisu před začátkem druhého trimestru. Kdo usedne do kamionu po Novém roce, je zatím s otazníkem. „Když bude možnost a budu potřebná, tak pojedu moc ráda,“ ujistila všechny Veronika Vébrová.

Kamion společnosti DB Schenker, světového lídra v oblasti globálních logistických služeb, absolvuje s týmem kompletní sezónu. Vydá se tedy i do finského Kontiolahti a na závěr do norského Osla. Díky tomu budou mít čeští servismani na každé zastávce Světového poháru špičkové zázemí pro přípravu lyží. V této sezóně najezdí kamion po celé Evropě více než 14 tisíc kilometrů.

(mna)

Foto: DB Schenker

spinner