Digitální projekt Pohled z vlaku přilákal miliony fanoušků
Platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice, zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách ČD. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací, jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety.
Programový a obsahový tým Dialog Media vytvořil vlastní online platformu Pohled z vlaku v roce 2015 na zakázku pro České dráhy. Do současnosti bylo v rámci projektu Pohled z vlaku natočeno 147 videí, jejichž sledovanost překročila 30 milionů zhlédnutí. Novinky portálu pravidelně odebírá 101 tisíc lidí. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, ale i v zahraničí, kde se zařadil do celosvětové nejužší špičky. V minulosti se v online prostředí objevily různé variace na toto téma, ale žádný z projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.
„Velmi nás těší dosavadní přízeň diváků a pracujeme na tom, aby navzdory pandemii vznikal zajímavý obsah pro diváky a fanoušky železnice. Při příležitosti překonání milníku 30 milionů zhlédnutí jsme se rozhodli jako poděkování za dosavadní spolupráci a důvěru předat Českým drahám ocenění za nejsledovanější digitální projekt v dopravě,“ uvedl Pavel Mojžíš, výkonný ředitel Dialog Media.
Ocenění převzal náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta. „Modernizace osobní železniční dopravy je naší prioritou a zahrnuje i její prezentaci v populárních elektronických kanálech, které sleduje stále významnější cílová skupina. Dnes převzaté ocenění je pro nás potvrzením, že kvalitně připravený a moderně odprezentovaný obsah o železnici dokáže vyvolat velmi kladný ohlas veřejnosti i bez nutnosti nákladů na kampaňovou propagaci,“ uvedl při předání ocenění Jiří Ješeta.
Ačkoli v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. „Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí. Máme reálné zkušenosti, že portál Pohled z vlaku přispívá k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání,“ dodal Václav Rubeš.