Středočeský kraj a Praha spouštějí poslední tendry na autobusové dopravce

Středočeský kraj a Praha spouštějí poslední tendry na autobusové dopravce

28.11. - Středočeský kraj spolu s Prahou dnes spouštějí čtvrtou, tedy poslední vlnu výběrových řízení na provozovatele autobusů Pražské integrované dopravy (PID), kteří budou jezdit od 1. prosince 2024. Jde o oblasti Příbrami, Sedlčan, Vlašimi, Říčan, Zdib, Úval, Dolních Břežan, Kolína a Nymburka. Noví provozovatelé by měli zajišťovat dopravní obslužnost po dobu deseti let, informoval mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Oldřich Buchetka.

Finanční výše soutěží nesnížená o tržby a jiné příjmy je 17,6 miliardy korun a jde o 343 milionů linkových kilometrů. Velikost oblastí kraj a Praha zvolily tak, aby se do tendrů mohli přihlásit i menší dopravci. Lhůta na podání nabídek je do 14. února 2023.

Výběrová řízení na dopravce jsou vyhlašována ve čtyřech vlnách a v každé z nich se soutěží o několik oblastí, které Středočeský kraj objednává samostatně nebo s hlavním městem. První vlna se týkala některých oblastí v okolí Prahy nebo na Kladensku a Rakovnicku. Druhá Štěchovic, Brandýsa nad Labem a Jílového, Stochova či Votic, třetí Slaného, Berouna, Čáslavi, Mladé Boleslavi či Mělníku. Čtvrtá vlna je podle Oldřicha Buchetky již poslední.

Jediným hodnoticím kritériem je cena, další požadavky vyplývají z jednotného standardu kvality PID. Na konci roku 2009 uzavřeli oba objednatelé s autobusovými dopravci desetileté smlouvy, v roce 2019 byly kvůli pořizování velkokapacitních autobusů prodlouženy o pět let. S dopravci s malým rozsahem výkonů byly smlouvy prodlouženy formou přímého zadání.

Smlouvy na provoz příměstských a regionálních linek v obou krajích končí k 30. listopadu 2024. Středočeský kraj a Praha jako objednatelé veřejné hromadné dopravy musejí zajistit kontinuitu dopravní obslužnosti na svých územích.

(čtk)

Ilustrační foto: PID

spinner