​Společnost DAF Components představuje nové pohonné jednotky pro autokary a autobusy

​Společnost DAF Components představuje nové pohonné jednotky pro autokary a autobusy

10.10. - Společnost DAF Components představuje zcela novou řadu motorů PACCAR MX-11 a PACCAR MX-13 pro autokary a autobusy. Motory nabízejí nejnižší spotřebu paliva, nejdelší servisní intervaly a díky vysokému točivému momentu při nízkých otáčkách také vynikající jízdní vlastnosti. Nové pohonné jednotky jsou také schopny zajistit nejnižší emise oxidu uhličitého, protože je lze bezproblémově provozovat na bionaftu HVO.

Nová generace motorů PACCAR MX-11 (s výkony od 220 kW / 299 k do 330 kW / 449 k) a MX-13 (315 kW / 428 k až do 390 kW / 530 k) je založena na výkonných jednotkách, které společnost DAF nedávno zavedla pro úspěšné modelové řady vozidel XD, XF, XG a XG+. Tyto motory jsou nyní k dispozici také pro použití v autokarech a autobusech a poprvé se objeví na veletrhu Busworld 2023, který se koná v belgickém Bruselu od 7. října do 12. října.

Společnost DAF se zavázala pokračovat v investicích do nejmodernějších spalovacích motorů. V příštím desetiletí zůstanou vysoce účinné a ultra čisté spalovací pohonné jednotky nejúčinnějším způsobem pohonu dálkových autokarů a autobusů, které jsou provozovány v náročných podmínkách.

Nové, vysoce efektivní hnací soustavy

Nové motory PACCAR a přepracovaný systém dodatečné úpravy výfukových plynů pro použití v autobusech a autokarech se vyznačují špičkovými inovacemi pro dosažení účinnosti a jízdního komfortu nové, vyšší úrovně.

Spalování 10,8litrových motorů PACCAR MX-11 a 12,9litrových motorů PACCAR MX-13 bylo optimalizováno pomocí nových vstřikovačů, nové hlavy a bloku válců a nové konstrukce pístů a vložek. Je použita nová generace účinných turbodmychadel pro nejlepší řízení vzduchu a nové vzduchové kompresory, olejová čerpadla a alternátory zajišťují snížení parazitických ztrát na minimum.

Ve výsledku nabízejí nové účinné motory PACCAR MX-11 a MX-13 nízké emise CO2 a vynikající výkon. Maximální točivý moment se ještě zvýšil o 50 až 150 Nm a je k dispozici už při 900 ot./min. Nová motorová brzda poskytuje až o 20 % vyšší točivý moment při nižších otáčkách a představuje nový standard v oboru. Kromě toho motory potřebují servis pouze jednou ročně.

Alternativní pohonné jednotky

Stánek společnosti DAF v hale 6 na výstavním veletrhu Busworld v Bruselu také představuje model budoucího elektrického podvozku pro kompaktní autokary. „Tento podvozek je právě vyvíjen a je založen na platformě elektrického městského distribučního vozidla DAF XB Electric s nulovými emisemi,“ uvádí Alfred Beuwer, ředitel společnosti DAF Components. „Zájem provozovatelů autokarů a autobusů o alternativní pohonné jednotky stále roste. Ať už bude budoucnost autokarové a autobusové dopravy vypadat jakkoli, společnost DAF Components bude svým zákazníkům i nadále nabízet špičková řešení pohonných jednotek přizpůsobená na míru každé aplikaci.“

(lan)

Foto: DAF

spinner