IVECO BUS na svém stánku s nulovými emisemi na veletrhu Busworld 2023 zdůrazňuje potřebu udržitelnosti

IVECO BUS na svém stánku s nulovými emisemi na veletrhu Busworld 2023 zdůrazňuje potřebu udržitelnosti

9.10. - Na mezinárodním veletrhu Busworld, který se koná v Bruselu od 6. do 12. října 2023, se IVECO BUS vydává cestou změn jako lídr v oblasti udržitelné veřejné dopravy v Evropě. Demonstruje své odborné znalosti v oblasti alternativních energií a své schopnosti technologických inovací, které podporují a urychlují energetickou transformaci. Přístup společnosti založený na několika dojezdových vzdálenostech a několika druzích energie, který vychází z biometanu, bateriových elektrických technologií a palivových článků, umožňuje nabízet ucelená řešení mobility na klíč, která pokrývají všechny úkoly osobní dopravy – městskou, meziměstskou, středně dlouhou a dlouhou.

„Zde, na veletrhu Busworld, jasně deklarujeme naši ambici stát se lídrem na trhu s vozidly s nulovými emisemi. Svá slova dokládáme hmatatelnými fakty, počínaje naší kompletní nabídkou řešení alternativních pohonů a jedinou kompletní řadou elektromobility na trhu, která pokrývá všechny mise a je dodávána s kompletním ekosystémem elektromobility. Naší strategií pro všechny mise s různými druhy energie prokazujeme naši schopnost dodávat kompletní řešení na klíč pro každou misi – jsme lídrem v oblasti energetického přechodu,“ prohlásil Domenico Nucera, prezident divize Bus Business Unit.

Na stánku, který představuje bezuhlíkovou cestu IVECO BUS o rozloze 1 500 m2 (č. 402B – hala 4), se návštěvníci mohou seznámit s šesti vozidly nejnovější generace vyvinutými na podporu dopravců při zavádění elektromobility:

     - Nový model E-WAY H2 12 m: světová premiéra nového vodíkového autobusu poháněného palivovými články vyvinutého ve spolupráci se společností Hyundai Motor Company.

     - Nová generace 12m modelu E-WAY: bateriový elektrický městský autobus s vylepšeným výkonem, který splňuje požadavky nejnáročnějších misí.

     - Model STREETWAY ELEC: 12 metrů dlouhý městský elektrobus doplňuje nabídku tak, aby splňovala specifické normy evropských i mimoevropských trhů.

     - Model CROSSWAY LE ELEC 13 m: 100% elektrické vozidlo s nízkým nástupem na podporu projektů udržitelné mobility v příměstských oblastech.

     - Model e-Daily minibus: doplňkové řešení 100% elektrické mobility přispívající k bezuhlíkové dopravě.

     - Model e-Daily chassis: prémiová základna elektromobility pro výrobce karoserií.

Na stánku IVECO BUS jsou také koutky věnované technologiím a odborným službám:

     - Energy Mobility Solutions – nový specializovaný poradenský tým značky a rozšířené portfolio produktů a služeb pro návrh a dodávku projektů elektromobility na míru – inovativní obchodní model elektromobility na podporu provozovatelů dopravy při plynulém přechodu na energetiku.

     - IVECO ON – digitální a propojené služby určené k optimalizaci spotřeby energie a podpoře správy vozového parku.

     - IC.IDO – nový software pro virtuální prototypování, který společnost IVECO BUS používá k inovacím v procesu vývoje svých vozidel.

     - Komponenty od partnerských společností s exkluzivním elektrickým bateriovým systémem vyvinutým společností FPT Industrial a vodíkovým palivovým článkem od společnosti Hyundai Motor Company.

Na venkovní ploše je pro statické prezentace a zkušební jízdy k dispozici šest modelů IVECO BUS s alternativním pohonem, od plně elektrického, přes zemní plyn a biometan až po hybridní, které splňují požadavky na přechod k energetice:

     - Model URBANWAY HYBRID CNG 18 m: tento kloubový autobus kompatibilní s biometanem kombinuje hybridní technologii a výhody zemního plynu.

     - Model CROSSWAY Low Entry CNG Hybrid: nízkoemisní řešení mobility dostupné ve třídě I pro městské použití a ve třídě II pro příměstské mise.

     - Model CROSSWAY LD: víceúčelové vozidlo pro různé mise, od školní a meziměstské dopravy až po výlety.

     - Model EVADYS: autobus určený k zajištění regionálních nebo vnitrostátních spojů, kyvadlové dopravy nebo turistických misí na střední vzdálenosti.

     - Model E-WAY 12 m a 9,5 m, nabízející zážitek z jízdy v plně bateriových elektrobusech.

Vozidla a služby vyvinuté IVECO BUS splňují požadavky na udržitelnou a odpovědnou mobilitu. Tato řešení jsou efektivní, čistá a dostupná a zaměřují se na životní prostředí a pohodu a zdraví lidí, aby zajistila lepší kvalitu života pro řidiče, cestující a obyvatele.

Nové funkce ADAS a nový styl

Ve světové premiéře představuje IVECO BUS svou novou identitu, která symbolizuje schopnost inovace a obnovy této průkopnické značky. Nové logo si zachovává silnou osobnost původní značky, která se zrodila v roce 1975 a která je nově interpretována v otevřenějším a dynamičtějším designu s novým „energetickým modrým“ barevným zábleskem v písmenu E. Energie nové identity se odráží také v novém designu přední části vozidel, která je plně vybavena LED světlomety, fóliovou ochranou baterie na střeše u elektrických verzí a podpisem značky s novým logem IVECO. Nový styl a identita se objevují na všech těžkých autobusech vystavených na stánku IVECO BUS na veletrhu Busworld.

Nový design přední části vozu se vyznačuje také inteligentní integrací nových zařízení ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), která splňují požadavky nařízení GSR (General Safety Regulation) před jeho vstupem v platnost v červenci 2024.

Vizuální a zvuková upozornění týkající se nových funkcí systému ADAS jsou integrována do přístrojové desky, která má nové rozhraní usnadňující navigaci v nabídce. Nová zařízení ADAS ve vozidlech IVECO BUS zahrnují:

MOIS (Moving Off Info Systém): v přední části každého vozidla pokrývá radar krátkého dosahu v kombinaci s kamerou celou přední část vozidla, aby bylo možné identifikovat zranitelné účastníky silničního provozu, kteří se blíží zepředu a napříč vozidlem.

ISA (Intelligent Speed Assist): přední kamera snímá a rozpoznává značky pro vjezd do městské oblasti a omezení rychlosti a porovnává tyto informace s jednotkou GPS ve vozidle. Pokud je překročen rychlostní limit, světelné a zvukové indikátory na přístrojové desce vyzvou řidiče, aby odpovídajícím způsobem upravil rychlost. V neposlední řadě snímač soumraku automaticky zapne přední světla.

BSIS (Blind Spot Info Systém): na pravé straně vozidla jsou dva radary krátkého dosahu, které umožňují sledovat boční mrtvé úhly a upozorňují na chodce, cyklistu nebo skútry, kteří se blíží k autobusu z pravé strany. Tento systém je volitelně k dispozici také na levé straně. Informace jsou přenášeny na palubní desku pomocí různých úrovní vizuálního a zvukového upozornění a také na LED lišty umístěné na obou stranách čelního skla.

TPMS (Tyre Pressure Monitoring): snímače na kolech poskytují měření tlaku v reálném čase na přístrojové desce na vyhrazené stránce a v případě závady se aktivuje zvukový signál.

REV (Reversing Detection): zadní kamera umístěná na pravé straně sleduje prostor za autobusem a upozorňuje na riziko srážky se zranitelným účastníkem silničního provozu. Řidiče upozorňuje obrazovka umístěná v horní části předního panelu mírně mimo střed nebo na pravé straně palubní desky. Je také velmi dobrou podporou při manévrech.

 ESS (Emergency Stop Signal): nouzové brzdění bude signalizováno automatickou aktivací nouzových výstražných světel. Systém se spustí při prudkém zpomalení, pokud je rychlost vyšší než 50 km/h nebo pokud je aktivován systém ABS.

DDAW (Driver DrowsinessAttention Warning): vozidlo je vybaveno detekčními a výstražnými funkcemi. Systém vyhodnocuje bdělost a styl jízdy řidiče na základě analýzy jeho úkonů na volantu a posunů trajektorie a v případě potřeby jej upozorní.

ALC (Alcohol Interlock Preparation): standardizované tovární přednastavení usnadňující následnou instalaci dechového analyzátoru (standard ve Francii).

Cyber security, elektrické a elektronické řídicí jednotky jsou chráněny mechanickým zámkem a softwarovou bránou firewall s názvem SECURE GATEWAY, která chrání systémy palubního počítače před náhodnými nebo škodlivými událostmi.

Specifická zařízení ADAS budou k dispozici v každé dodávce od prvního čtvrtletí roku 2024.

(pav)

Foto: IVECO BUS

spinner