​Evropský parlament přijal kompromisní návrhy týkající se dob řízení řidičů autokarů

​Evropský parlament přijal kompromisní návrhy týkající se dob řízení řidičů autokarů

18.12. - Plénum Evropského parlamentu přijalo kompromisní pozměňovací návrhy týkající se pravidel řízení a doby odpočinku řidičů autokarové turistiky, které minulý měsíc podpořil parlamentní výbor pro dopravu. Toto hlasování připravuje podle Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) řidiče autokarové turistiky, cestující a provozovatele na pozitivní výsledek během nadcházejících třístranných jednání v lednu 2024 a konečně dává řidičům autokarové turistiky pravidla určená pro jejich profesi.

Podle navrhovaných změn, které podpořilo plénum Evropského parlamentu, budou moci řidiči autokarové turistiky rozdělit své 45minutové přestávky na dvě přestávky v délce nejméně 15 minut. Při cestách, které trvají šest dní nebo déle, budou moci řidiči autokarové turistiky jednou za cestu pokračovat v cestě další hodinu a poté zužitkovat přestávku. Budou také moci řídit delší vnitrostátní cesty v délce až 12 dnů, což je v současné době možné pouze při mezinárodních cestách.

Ředitelka sekce IRU pro prosazování zájmů dopravců při EU Raluca Marian uvedla: "Odvětví silniční dopravy a cestovního ruchu jsou na cestě k velkému vítězství během nadcházejících jednání v rámci trialogu v lednu 2024. Jsme velmi blízko tomu, abychom řidičům autokarů konečně dali pravidla určená pro jejich práci, nikoli pro práci řidičů kamionů. Zákon by měl vstoupit v platnost v první polovině roku 2024. Současná pravidla poškozují blahobyt řidičů autokarů, brzdí evropský cestovní ruch a brání prosperitě nejbezpečnější a nejekologičtější formy hromadné přepravy osob.“

„Nyní očekáváme urychlené jednání v Radě, které konečně umožní řidičům autokarové turistiky volbu organizovat své přestávky na základ povahy jejich práce a potřeb jejich cestujících, včetně prodloužení vnitrostátních cest na 12 dní, přičemž bezpečnost bude upřednostněna nade vše," dodala.

Základní informace o spisu a podrobnosti o postoji přijatém Dopravním výborem Evropského parlamentu, který je hlavním výborem spisu, jsou k dispozici zde.

(lan)

Ilustrační foto: Pixabay

spinner