​DPP podepsal smlouvu na monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D

​DPP podepsal smlouvu na monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D

3.1. - Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu s konsorciem firem "Krtek D monitoring II", které provede takzvaný geotechnický monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory, při nichž bude sledovat stav domů nad stavbou metra nebo stav inženýrských sítí. Cena zakázky činí 580 milionů korun. Sdělil to Ondřej Kubát z tiskového oddělení DPP. Konsorcium tvoří šest firem GeoTec-GS, která jej vede, SG Geotechnika, INSET, GEOtest, Angermeier Engineers a PUDIS. Dodavatele nyní DPP vyzval k zahájení prací.

DPP začal linku D stavět loni. První část vyjde na 14,5 miliardy Kč a jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu. DPP stále řeší tendr na stavebníka druhého úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory, kdy výběr dodavatele nyní posuzuje antimonopolní úřad.

"Díky uzavření smlouvy s dodavateli geotechnického monitoringu a pasportizace stavby druhého úseku metra D jsme se ve výstavbě metra D posunuli o další krok. Odeslání výzvy dodavatelům k zahájení prací umožní v nejbližších týdnech samotné zahájení vstupní pasportizace objektů v oblasti potenciálně ovlivněné budoucí stavbou. Tento krok musí předcházet zahájení vlastních stavebních prací na tomto úseku," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Cílem pasportizace je popis a hodnocení stavu budov, které jsou nad budoucím tunelem metra, a to jejich nadzemní i podzemní části. Řeší rovněž studně, zapuštěné bazény, zídky, ploty nebo stávající tunely metra a inženýrských sítí. Odborníci také zjistí dynamickou odolnost objektů a stanovení přípustné dynamické zatížení déle působícími otřesy a vibracemi. Stav domů bude následně zkontrolován ještě jednou před samotným zahájením stavby.

Geotechnický monitoring se potom skládá z monitoringu stávajících objektů a monitoringu raženého díla. Při výstavbě metra D budou převažovat práce prováděné hornickým způsobem, proto musí podnik při ražbě vyhodnocovat vývoj případných pohybů na povrchu a v blízké zástavbě. "Zjednodušeně si lze monitoring představit jako osazení měřících bodů na sledovaných objektech a jejich pravidelné či on-line sledování a vyhodnocování," uvedl Kubala. Podle výsledků měření pak stavebníci případně upravují postup prací.

(čtk)

Ilustrační foto: Hochtief

spinner