Evropský veletrh nástaveb a dopravy letos poprvé pod názvem Solutrans

Francie

Francie jako druhý největší evropský trh nástaveb na užitková vozidla představila již v roce 1988 specializovaný veletrh této techniky. Původně spíše jen omezená prezentace v rámci pařížského autosalonu postupně přerostla v jednu u nejvýznamnějších událostí roku – zejména poté, co pořádající Francouzská federace výrobců nástaveb FFC veletrh v roce 1999 přesunula do druhého největšího francouzského města Lyonu. Letos jej čeká další milník: při svém v pořadí již osmém ročníku se představí pod zcela novým názvem Solutrans. Jak na konci ledna v Praze uvedla ředitelka komunikace pořádající společnosti Comexpo Danielle Larrivie`re, vyjadřuje nový název především rozšíření nomenklatury veletrhu o logistiku a manipulační techniku, a také o všechny doprovodné služby pro dopravce (například finanční a poradenské). Comexpo tímto způsobem reagovala na rostoucí poptávku po této nomenklatuře ze strany vystavovatelů i návštěvníků veletrhu (letos již v Lyonu očekávají devět procent vystavovatelů z této oblasti). Těžištěm akce, která se na lyonském výstavišti Eurexpo uskuteční ve dnech 5. až 9. dubna, nicméně nadále zůstává prezentace silniční techniky v jejích nejrůznějších podobách. Účast na ní přislíbili všichni významní výrobci nákladních vozidel (při posledním ročníku v roce 2003 chyběl jen německý MAN) a s výjimkou italské značky Fiat i všichni producenti lehkých užitkových vozidel. Samozřejmá je účast domácího výrobce Renault Trucks, jehož centrála a rozsáhlé administrativní a výrobní kapacity s více než čtyřmi tisíci zaměstnanců v nedalekých městských částech St. Priest a Vénisieux jsou od areálu Eurexpo vzdáleny jen několik kilometrů. Vlastními expozicemi se bude prezentovat i většina výrobců nástaveb, návěsů a přívěsů, například Cargo Van, Jocquin, Samro, Chereau, Labrun, Lambert, Legras, Lohr, Kögel, Nooteboom, Schmitz Cargobull, Socari a další. Oživení trhu láká k účasti na veletrhu. Loni se ve Francii počet registrací nových nákladních vozidel zvýšil o 6,7 procenta, návěsů a přívěsů o osm procent a lehkých užitkových vozidel o devět procent. I díky tomu na trhu užitkových vozidel ve Francii, která je (po Německu) druhým největším evropským výrobcem nástaveb (261 francouzských podniků v tomto oboru podniků zaměstnávajících více než 20 pracovníků vytváří roční obrat 3,26 miliardy €), převládá optimismus. To se projevilo i na počtu přihlášek a obsazené výstavní ploše: zatímco při posledním ročníku veletrhu v roce 2003 se v Lyonu představilo 495 vystavovatelů, letos jich v polovině ledna Comexpo podle Danielle Larrivie`re evidovala již 625. Stejný nárůst vykazuje i čistá výstavní plocha – již nyní si vystavovatelé objednali celkem 40 tisíc metrů čtverečních, o deset procent více než loni. Zvyšuje se i počet zahraničních vystavovatelů, kterých byla již předloni zhruba polovina. Díky nové marketingové orientaci na nové členské země Evropské unie ze střední a východní Evropy Comexpo získalo i prvního českého vystavovatele – společnost Metaco Brandýs nad Labem.

35 tisíc návštěvníků Návštěvníci veletrhu se budou i letos rekrutovat především z řad uživatelů silniční techniky – dopravců. Comexpo očekává, že širokou nabídku nástaveb, návěsů, přívěsů, tahačů, podvozků a zařízení pro nejrůznější účely dálkové dopravy i místní distribuce v Lyonu zhlédne na třicet pět tisíc návštěvníků. Vedle expozic renomovaných značek by je měl přilákat i doprovodný program veletrhu, který zahrne několik konferencí technického charakteru, diskuse o bezpečnosti silniční dopravy, ale také například konferenci o pneumatikách, kterou v rámci veletrhu uspořádá koncern Michelin. Atraktivitu akce nepochybně zvýší i účast hlavních francouzských profesních svazů – Federace silničních dopravců FNTR, Národního svazu odborových organizací v silniční dopravě UNOSTRA a Federace dopravy a logistiky TFL stejně jako řady vzdělávacích institucí. Luboš Spálovský www.solutrans.fr Kontakt v ČR: :active@telecom.cz

spinner