Průzkum odhalil šest nejčastějších problémů ve skladové logistice

Průzkum odhalil šest nejčastějších problémů ve skladové logistice

Nepřesná evidence, chaos i přeplněnost přihrádek. To jsou jen některé z hlavních problémů, jež musejí řešit především provozovatelé menších a firemních skladů. Jaké problémy je v průběhu loňského roku nejčastěji trápily, se snažil odhalit specializovaný průzkum společnosti CCV Informační systémy.

Od začátku loňského roku konzultanti CCV Informační systémy pomocí strukturovaných dotazníků pečlivě evidovali nejzávažnější bolesti firem v oblasti skladování a logistických potřeb. Právě na ně se firmy obracejí s prvními otázkami typu „Jak zvýšit produktivitu a kvalitu práce ve skladu?“, „Jak zrychlit vychystávaní zboží?“ anebo „Jak jednoduše dodržovat FIFO při vyskladňování?“

„Provedli jsme kvalitativní průzkum mezi 34 firmami, které zvažují změnit jejich stávající způsob fungování skladu. Jednalo se o firmy v segmentu středně velkých firem,“ popsala východiska průzkumu Kamila Ježovičová z oddělení výzkumu CCV Informační systémy. A výsledek?

Celkem 65 % respondentů uvedlo, že sklad znají pouze skladníci a ostatní osoby se v něm špatně orientují. To následně způsobuje nenahraditelnost zaměstnanců či dlouhé zaškolení nových pracovníků a sezonních brigádníků ve skladu.

Více než polovina oslovených firem také bojovala s nepřehledným skladem (59 %), kdy zboží bylo chaoticky uloženo, či se dokonce ztrácelo. Firmy dále trápila nepřesná evidence (56 %), časté záměny zboží a následné reklamace (44 %). Přeplněnost přihrádek a nedostatek skladových prostor pak řešilo 35 % oslovených firem. V neposlední řadě se jednalo o dlouhé časy vychystávání materiálu do výroby nebo samotného zboží k expedici (44 %).

K lepší přehlednosti skladu i evidenci potřebných informací o tom, kde a jaké zboží je ve skladu uloženo, přispívá použití čteček čárových kódů. V rámci aplikace Instantní sklad pak pomocí čteček lze jednoduše evidovat příjem, přesun i výdej zboží. Podle údajů společnosti CCV Informační systémy lze při využití aplikace Instantní sklad dosáhnout až desetkrát rychlejšího vyskladnění zboží při současné redukci záměn zboží a následných reklamací.

Instantní sklad dokáže řešit i případy, kdy má firemní sklad malou kapacitu a je nezbytné skladovat zboží na různých místech, třeba i v rámci celého areálu firmy. Odhalit, kde se konkrétní zboží v daném okamžiku nalézá, bývá často náročný problém. Při zavedení aplikace Instantní sklad lze proto nastavit adresaci i evidenci pozic zboží. Skladník anebo manažer skladu pak může snadno zjistit, kde se zboží nachází, a to buď přímo na obrazovce počítače, nebo na čtečce čárových kódů, kde se zobrazuje poloha zboží.

(mna)

spinner