Petr Chvátal (PPL): „Chceme stavět na domácí přepravní síti i kvalitě služeb“

Petr Chvátal (PPL): „Chceme stavět na domácí přepravní síti i kvalitě služeb“

Do příštího roku hledí generální ředitel společnosti PPL Petr Chvátal s optimismem. Firma se mimo jiné zaměřuje na dodávku balíků z e-shopů a tento segment roste už třetím rokem po sobě. Její generální ředitel navíc očekává, že stejným tempem poroste i nadále. V příštím roce hodlá PPL také představit nové služby, které budou založeny na téměř bezkonkurenční kapacitě domácí přepravní sítě. I to prozradil v rozhovoru pro Dopravní noviny.

„Na začátku dubna jste nastoupil na pozici generálního ředitele PPL. S jakými prioritami?“

„Jmenování do čela PPL pro mě znamenalo hlavně závazek potvrdit vedoucí pozici na trhu přepravních společností. Rád bych pokračoval v transformaci společnosti na základě měnících se potřeb, které úzce souvisejí s růstem segmentu B2C. Kvůli rostoucím personálním nákladům bych chtěl zrevidovat komerční politiku firmy, a to jak z pohledu inflace, tak i z pohledu měnících se nároků na kvalitu dodávané služby.“

„Podařilo se vám už některé cíle splnit?“

„S využitím silného zázemí Deu-tsche Post DHL Group a dostupného know-how, prověřeného na rozvinutých evropských a světových trzích, jsme připravili nezbytné kroky, které jsme již aplikovali především v oblasti komunikace s našimi zákazníky.“

„Jak si v současné době stojí společnost PPL na trhu kurýrních služeb?“

„PPL je společně s Českou poštou největším přepravcem balíkových zásilek.“

„Zaměřujete se na dodávky balíků z e-shopů. Jak se přepravy vyvíjejí v tomto segmentu?“

„Objemy dodávek z e-shopů jsou již třetím rokem rostoucí. V tomto roce evidujeme více než dvacetiprocentní nárůst oproti roku minulému. Potvrzuje to předpokládanou dynamiku této části trhu a zároveň i správnost a nezbytnost úpravy některých vnitrofiremních procesů. Očekáváme, že tento segment trhu v podobném tempu poroste i nadále, protože v porovnání s například německým trhem je využití nákupů z e-shopů v České republice až pětkrát menší.“

„Loni jste přepravili rekordní počet zásilek. Jaká evidujete čísla za letošní rok?“

„Meziročně rosteme a očekáváme minimálně desetiprocentní nárůst.“

„Před vámi je možná nejdůležitější část celého roku – Vánoce. Jak probíhají přípravy na toto období?“

„Nejenom Vánoce, ale v podstatě již období od října je tradičně vrcholem sezony v přepravě balíkových zásilek. Proto zřejmě každá přepravní firma, PPL nevyjímaje, v tomto období posiluje jak své přepravní, tak i třídicí kapacity, a mimo jiné se také zaměřuje na oblast komunikace se zákazníky. Společnost PPL má na každé své pobočce připravený plán maximalizace využití dostupných kapacit. Posilujeme naše týmy v oblasti zákaznického servisu a připravujeme regionálně specifické alternativy dodání zásilek.“

„V souvislosti s rozvojem e-commerce chcete do roku 2020 zjednodušit a zrychlit formy komunikace přes tzv. smart aplikace. Jaké kroky v tomto směru připravujete? Co je podle vás nejdůležitější?“

„Všechny zákaznické aplikace, ať už pro chytré telefony nebo standardně přes PC, připravujeme tak, aby umožňovaly nejen použití pro vnitrostátní přepravu, ale byly aplikovatelné i pro přepravu zásilek do a ze zahraničí. Naším cílem je robustní, spolehlivá a uživatelsky přívětivá aplikace, která umožní veškerou potřebnou komunikaci mezi dopravcem, odesílatelem a adresátem.“

„Jaké jsou další plány na rozvoj sítě ParcelShopů?“

„Jsme velmi spokojeni s dosaženými výsledky v budování sítě ParcelShopů, stejně tak i s rostoucí oblibou doručení zásilek do této sítě. Potvrzuje se předpoklad, že dostupná alternativa vyzvednutí či podání zásilky v ParcelShopu je pro mnohé zákazníky lepší volbou než nutnost přizpůsobit se rozvozovým plánům standardně fungujících přepravců.“

„Jaké další rozvojové aktivity plánujete v příštím roce?“

„Jednoznačně chceme v dalších letech stavět na téměř bezkonkurenční kapacitě domácí přepravní sítě, důrazu na kvalitu základních atributů služby a představení nových služeb s přidanou hodnotou. První polovina příštího roku bude obdobím, kdy budeme představovat nově připravované služby a konzultovat jejich aplikovatelnost s našimi referenčními zákazníky, přičemž širokou veřejnost chceme informovat ve třetím kvartálu 2017.“ 

Martina Vampulová

spinner