​DPD chce podpořit firmy exportující do Německa, Francie a Velké Británie

​DPD chce podpořit firmy exportující do Německa, Francie a Velké Británie

Český export v současnosti nabízí ideální podmínky pro podnikání. Podle údajů Hospodářské komory celkově loni české firmy vyvezly do zahraničí zboží za 3,88 bilionu Kč, z toho zboží v hodnotě 3,23 bilionu Kč směřovalo jen do Evropy. Podle dopravce DPD se růst exportních zásilek letos může vyšplhat až na 120 % oproti loňskému roku. DPD se proto chce v letošním roce zaměřit na podporu exportérů a firem, které zatím mají obavy rozšířit své podnikání do zahraničí.

„Našim zákazníkům chceme mezinárodní přepravu co nejvíce zjednodušit, sdílet s nimi know-how z cizích trhů a být jim oporou v dalším podnikání,“ uvedl generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník. Nejvíce zásilek podle statistik DPD směřuje na Slovensko, dále do Německa a Polska. Slovenský trh se ale vyznačuje velkou podobností s českým, a je proto také většinou první zemí, na kterou se české firmy při vstupu na zahraniční trhy zaměří. Podle generálního ředitele se chce DPD CZ nyní soustředit zejména na Německo, Francii, Velkou Británii a pomoci exportním zákazníkům proniknout právě do těchto destinací. „Díky tomu, že jsme součástí DPDgroup, druhé největší přepravní sítě v Evropě, dobře známe zahraniční destinace a místní zvyklosti. Německo, Francie a Velká Británie představují atraktivní trhy, na kterých se umíme pohybovat, a DPD je v těchto zemích navíc jedničkou na trhu, což vytváří ideální podmínky pro mezinárodní přepravu z České republiky,“ vysvětlil Miloš Malaník.

Firma má také v plánu připojit se k celoevropské síti výdejních míst Pickup, kdy bude možné z České republiky posílat zásilky až na 30 tisíc výdejních míst napříč Evropou. Portál Return my parcel zase umožní koncovým zákazníkům co nejjednodušší vrácení zásilek zpět do e-shopu a e-shopům vyřeší systém vratek. Online aplikace Follow my parcel, kterou budou moci využívat i čeští zákazníci, bude společná pro všechny země a díky ní bude možné například sledovat kurýra na mapě v reálném čase a stejně tak bude moci kurýr vidět, jestli se zákazník, ke kterému jede, nachází na doručovací adrese.

(mna)

spinner