Značka Porsche v České republice s 38% růstem

Značka Porsche v České republice s 38% růstem

19.1. - Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní importér vozů Porsche do České republiky, zaznamenala meziroční růst registrací přes 38 %. Statistikám stabilně kraluje SUV Porsche Cayenne.

Rok 2021 se i přes nepříznivý vývoj trhu ukázal pro vozy Porsche v ČR jako mimořádně úspěšný. Na českém trhu značka Porsche loni registrovala celkem 473 vozů, což znamenalo meziroční skok o 131 jednotek, tedy o více než 38 %. Růstovou strategii, která do roku 2025 počítá s ročními prodejními čísly na úrovni 700 jednotek, se tak daří naplňovat.

„Rok 2021 nám přes dodavatelské a pandemické problémy přinesl velkou radost a dodal nám energii do naší růstové strategie. Více než 38% nárůst registrací nás velmi motivuje a já bych za něj chtěl v prvé řadě poděkovat zákazníkům a všem spolupracovníkům, kteří na úspěchu mají podíl. Jsem osobně moc rád za to, jak se nám podařilo zlepšit prodeje skvělého SUV Macan a také že elektrický model Taycan zaujal tolik zákazníků,“ komentoval příznivou situaci Jan Sedláček, výkonný ředitel importu značky Porsche do České republiky - společnosti Porsche Inter Auto.

Prodejní jedničkou na českém trhu zůstává SUV Cayenne, jehož roční registrace šly nahoru o téměř 29 % a celkově tak luxusní SUV nalezlo 126 zákazníků. Na druhé místo se posunul další SUV model – Macan. Jeho modernizace na zákazníky evidentně zapůsobila, 51% prodejní růst mluví za vše. Fakt, že Češi milují tradiční sportovní vozy Porsche dokumentuje situace řady 911, která je velmi oblíbená jak ve formě kupé, tak jako kabriolet. Významný signál kladného vnímání elektromobility i v segmentu sportovně luxusních vozidel pak vyslalo Porsche Taycan, které meziročně zaznamenalo 156% skok v registracích! „Elektromobilita je pro nás tématem číslo jedna a vidíme v něm budoucnost individuální dopravy. Model Taycan je jasnou ukázkou rostoucí obliby, k níž přispěla také outdoorově laděná praktičtější verze Cross Turismo,“ doplnil Jan Sedláček.

V letošním roce bude značka Porsche v České republice pokračovat v nastaveném plánu růstové strategie. Souvisí s ní zejména budování nových prodejních a servisních míst po celé republice. Nejaktuálnějším počinem je dokončování rekonstrukce Porsche Centra Prosek, které zákazníkům nabídne úplně nový standard prodejních a servisních služeb.

(pav)

Foto: Porsche Inter Auto CZ

spinner