V Ženevě se představil caddy na zemní plyn s DSG

V Ženevě se představil caddy na zemní plyn s DSG

Volkswagen Užitkové vozy představil na Ženevském autosalonu ve světové premiéře novou kombinaci alternativního pohonu na zemní plyn a šestistupňové převodovky DSG. Nový Caddy TGI BlueMotion je podle výrobce prvním modelem ve svém segmentu, který je nabízen také s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

K dispozici jsou skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. Při kombinované spotřebě zemního plynu 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, respektive 4,3 kg / 100 km u verze Maxi může řidič při provozu na zemní plyn podle výrobce dosáhnout teoretického dojezdu 630 km, respektive 860 km u Caddy Maxi. Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují u verze s krátkým rozvorem hodnoty 112 g/km a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo 123 g/km, respektive 126 g/km u Caddy Maxi s DSG.

Pod podlahou nových modelů Caddy a Caddy Maxi TGI BlueMotion jsou uloženy speciální vysokotlaké nádrže na stlačený zemní plyn (CNG), takže nákladový prostor o objemu až 3200 litrů u Caddy, respektive 4130 litrů u Caddy Maxi zůstává maximálně využitelný. Vůz je navíc vybaven palivovou nádrží na 13 litrů benzinu. Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Nový motor TGI Euro 6

Palivo z nádrží je přiváděno do motoru TGI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který splňuje novou emisní normu Euro 6. Základem je nový zážehový motor TSI upravený pro provoz na CNG. Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo. Kompatibilita se zemním plynem byla zohledněna již při základním vývoji řady zážehových motorů TSI.

Motor TGI poskytuje v modelu Caddy maximální točivý moment 200 Nm v rozsahu otáček od 1500 do 3500 min-1. Nejvyššího výkonu 81 kW / 110 k dosahuje mezi 4800 a 6000 min-1. Hodnoty nejvyšší rychlosti užitkové i osobní verze modelu Caddy TGI jsou 174 km/h s mechanickou převodovkou, respektive 172 km/h s DSG.

Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C. Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Caddy s DSG od června

Již u předchozí generace byla nabízena verze Caddy na CNG pod označením Ecofuel. Od poloviny roku 2015 lze objednávat motor TGI pro čtvrtou generaci modelu Caddy s mechanickou převodovkou. Od začátku června 2016 bude poprvé uveden do prodeje nový Caddy TGI s DSG. Tato šestistupňová dvouspojková převodovka je navíc přizpůsobena pro provoz taxislužby a v segmentu A městských dodávkových vozů s pohonem na zemní plyn je podle výrobce jedinečná.

Také Caddy Alltrack na CNG

Také Caddy Alltrack, který byl nedávno představen při dynamické prezentaci, může jezdit na zemní plyn. Lifestylová varianta modelu Caddy s „offroadovými“ stylistickými prvky je nástupcem modelu Cross Caddy a zákazníci ji mohou objednávat s motorem TGI v kombinaci s mechanickou převodovkou a od poloviny letošního roku rovněž se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ceny nového modelu Caddy TGI s převodovkou DSG pro český trh prozatím nejsou známy. 

(tr)

spinner