ÚAMK zajišťuje asistenční služby i pro nákladní vozidla

ÚAMK

Ústřední automotoklub České republiky (ÚAMK) nabízí asistenční služby nejen pro řidiče osobních vozidel (viz DN 36/05), ale i pro řidiče a provozovatele nákladních vozidel. Podle prezidenta ÚAMK JUDr. Ol- dřicha Vaníčka se asistenční služby pro nákladní vozidla od asistenčních služeb pro osobní vozidla značně liší. „Problematika nákladních vozidel je řešena zcela jiným systémem. Existuje skutečně jediný celoevropský systém – Europenet. Jeho centrála dříve sídlila ve Francii v Lyonu, nyní se přestěhovala do Bruselu. Bruselské nadnárodní centrum má v každé zemi jediného partnera nebo service providera, což v mezinárodním měřítku usnadňuje komunikaci, neboť zodpovědnost nese pouze jediný subjekt. Servisy většinou nesou jméno Service 24,“ uvedl Oldřich Vaníček. Dceřiná společnost ÚAMK Service 24 byla původně francouzsko-německá, ale ÚAMK ji odkoupil a v současné době již působí na území České republiky i Slovenska. „Obhospodařujeme obě země a jsem nesmírně pyšný na to, že naše péče o nákladní automobily a nákladní dopravu v obou zemích je na nejvyšší úrovni v bývalé východní Evropě,“ řekl Oldřich Vaníček. „Komunikaci zajišťuje mladá energická jednatelka a činnost našeho pracoviště je bruselskou centrálou kladně hodnocena. Přitom se jedná o složitou práci, protože u řidičů nákladních vozidel se vyskytují zcela jiné problémy než u řidičů osobních vozidel – jsou zde situace, kdy je třeba vyslat náhradního řidiče či náhradní vozidlo k přeložení nákladu. Vezměte si, jak tragické až likvidační následky pro firmu, která například převáží zeleninu ze Španělska, může mít delší zastávka na hranici vynucená nějakým problémem nebo jednáním s úřady. Hrozí, že zboží bude znehodnoceno a rychlost, s níž se pomoc dostaví, je nesmírně důležitá. Podstatné je i to, že organizujeme, a to nejenom u nákladních vozidel, pomoc překladatelů nebo právníků pro jednání s úřady. Většina řidičů nákladních vozidel totiž nezvládá cizí jazyk na té úrovni, aby byla schopna složitější problém vyřešit sama,“ řekl Oldřich Vaníček. Podle prezidenta ÚAMK existuje řada způsobů, jak řešit krizové situace, a jsou možné i různé druhy plateb – buď firmy složí paušál, nebo se platby řeší na základě garancí. „Podstatné je ale to, že firma nemusí vybavovat svého řidiče prostředky v hotovosti nebo platební či palivovou kartou, protože našemu zahraničnímu partnerovi platby garantujeme a hradíme my,“ dodal Oldřich Vaníček. (lan) www.uamk.cz

spinner