​Systém Optitrack zvyšuje hnací sílu i obratnost vozidla

​Systém Optitrack zvyšuje hnací sílu i obratnost vozidla

Renault Trucks nabízí od loňského roku systém Optitrack s novými funkcemi, které dále zvyšují hnací sílu vozidla a zachovají jeho výkon bez ohledu na typ terénu. V nabídce je i varianta Optitrack+ s novými hydraulickými motory určená pro vozidla, jež se pohybují ve velmi náročných podmínkách.

Systém Optitrack vyvíjí značka Renault Trucks již od roku 2009 ve spolupráci se společností Poclain Hydraulics. K dispozici je pro vozidla modelové řady C Cab 2,5m, kterým umožňuje dočasný pohon přední nápravy a poskytuje více hnací síly díky dvěma hydraulickým motorům integrovaným do nábojů předních kol. Tento systém přispívá na rozdíl od konvenčního řešení pohonu všech kol k vyššímu užitečnému zatížení, snižování spotřeby pohonných hmot a nákladů na údržbu.

Větší hnací síla

S novými funkcemi systému byl hydraulický tlak zvýšen ze 420 na 450 barů, což vedlo k sedmiprocentnímu zvýšení maximálního točivého momentu na kolo. Tím se nejen zvětšila hnací síla vozidla, ale řidiči také snáze zvládají jízdu s těžkým nákladem nebo ve strmém svahu.

Renault Trucks také rozšířil systém o funkci boost, která zajišťuje maximální výkon při rozjezdu a zlepšuje celkovou kontrolu nad vozidlem ve velmi náročných podmínkách. Ve chvíli, kdy řidič tuto funkci aktivuje, se zvýší tlak v hydraulických motorech předních kol na maximum (450 barů), aby bylo dosaženo maximálního točivého momentu již při rozjezdu.

Více pohodlí při jízdě a lepší ovladatelnost

Systém Optitrack se deaktivuje při rychlosti vozidla vyšší než 50 km/h (oproti 40 km/h u předchozí varianty) a znovu se automaticky aktivuje při rychlosti 20 km/h; nevyžaduje tak žádnou manipulaci ze strany řidiče.

Autokalibrační funkce trvale upravuje nastavení systému Optitrack tak, aby byl zachován optimální výkon vozidla po celou dobu jeho provozu. Pro lepší ovladatelnost v každém typu terénu byla přidána další rychlost vzad (R2).

Optitrack+ do náročných podmínek

Vozidla provozovaná ve velmi náročných podmínkách mohou být vybavena zesíleným systémem Optirack+ s novými hydraulickými motory, které zvyšují točivý moment na předních kolech o 30 procent. Tato silnější verze systému nabízí výjimečnou hnací sílu bez přerušení během jízdy při velkém zatížení vozidla, jízdě ve svahu nebo v měkké půdě. Systém Optitrack+ výrobce doporučuje pro využití při zemních pracích nebo přepravu kamene v náročných podmínkách.

Ze silničního vozidla terénní

Systém Optitrack jsme si loni mohli vyzkoušet na modelu C 440 8 x 4 Optitrack Euro 6 (viz DN 6/18). Jednalo se o vozidlo určené primárně pro dopravu materiálu po běžných silnicích, tedy ne o typický offroad. Přesto se však vzhledem k svému určení v těžkém terénu může někdy pohybovat. Vedle klasických mezinápravových a nápravových uzávěrek bylo proto vybaveno i připojitelným hydropohonem druhé přední nápravy Optitrack. Výkon motoru (řadový třináctilitrový šestiválec) byl 323 kW při otáčkách od 1404 do 1800 min-1 a maximální točivý moment 2200 Nm v rozmezí otáček od 900 do 1404 min-1, což bylo pro dané jízdní podmínky naprosto dostatečné.

(lan)

Foto: LAN

spinner