Společnost DAF vyrobila ve Vlámsku tři miliony náprav

Společnost DAF vyrobila ve Vlámsku tři miliony náprav

Společnost DAF Trucks Vlaanderen třímiliontou nápravu, což je milník, který se shoduje s 50. výročím založení továrny na výrobu náprav v belgickém Westerlo. Významné investice do moderních výrobních zařízení vedly nedávno k zavedení nové generace účinných zadních náprav.

Aby zajistila optimální výkon a zaručila efektivitu svých hnacích ústrojí, vyvíjí a vyrábí společnost DAF Trucks po většinu své dlouhé historie téměř všechny své nápravy sama. V roce 1971 byla výroba přesunuta do továrny ve Westerlo, kde se vyrábějí také vysoce kvalitní kabiny DAF.

Každý den se v továrně na silnici E313 mezi Liège a Antverpami vyrobí více než 600 předních a zadních náprav. „Vzhledem k tomu, že každé nákladní vozidlo je jedinečné, jsou nápravy také vyladěny tak, aby odpovídaly konkrétnímu použití,“ vysvětlil George Beekwilder, ředitel závodu na výrobu náprav. „Přední nápravy, přední nápravy, tlačné nápravy, tandemy s jedním a dvěma pohony, řídicí nápravy, nápravy s redukcí náboje nebo bez ní – možnosti, které DAF nabízí, jsou nekonečné. A stejně jako jsou naše továrny v Eindhovenu a Leylandu schopny vyrábět nákladní automobily podle přání zákazníka, zde ve Westerlo děláme totéž s nápravami. To nám umožňuje zaručit optimální výkon a maximální efektivitu každého nákladního vozidla.“

Hlavní dodavatel pro výrobce autobusů

Kromě náprav pro nákladní automobily vyrábí společnost DAF Trucks Vlaanderen každoročně také několik tisíc náprav pro výrobce autobusů a autokarů a pro specializovaná vozidla. Tyto nápravy lze nalézt po celém světě, obvykle v kombinaci s motory PACCAR vyrobenými společností DAF.

Nová generace zadních náprav

Co se týče účinnosti, představují zadní nápravy nové generace vozidel DAF XF, XG a XG pro dálkovou dopravu, které DAF začátkem října uvedl do výroby, další významný krok vpřed.

Tyto nápravy jsou nejen lehčí a robustnější než jejich předchůdci, ale také, a to je nejdůležitější, o 3% účinnější. Toho bylo dosaženo snížením třecích ztrát v tělese nápravy použitím nových ložisek pastorku a těsnění a nižší hladiny oleje.

Investice do procesů

Ani všem těmto novinkám není konec, uvedl George Beekwilder. „DAF v současné době investuje desítky milionů do továrny na výrobu náprav, abychom měli pod kontrolou celý proces výroby náprav: od svařování a tryskání až po výrobu nábojů. To poskytne společnosti DAF a jejím zákazníkům obrovskou výhodu, protože to znamená, že vozidla a nápravy budou vždy dokonale vzájemně sladěny, aby byla zajištěna optimální životnost, vysoký výkon a co nejnižší náklady na kilometr,“ řekl.

(lan)

Foto: DAF

spinner