​Test modelu Peugeot e-Traveller – 3. díl

Řešení pro zelenou logistiku: Peugeot e-Traveller

Řešení pro zelenou logistiku: Peugeot e-Traveller

1.7. - Nabíjení akumulátoru Peugeotu e-Traveller lze odložit na dobu, kdy například budou v plné práci sluneční kolektory či levnější tarif elektřiny.

Známe to všichni: odložený start myčky, pračky a mnoha dalších zařízení. Tento prvek se už také dostal do segmentu elektrických vozidel. Dá se samozřejmě využít, když nepotřebujete rychle odjíždět a nenabíjíte u dobíjecí stanice. Tam je cena za kilowattu stejná bez ohledu na denní dobu.

Navíc dát odložený start na veřejné dobíjecí stanici by bylo možné považovat i za nejapný vtípek vůči těm, kteří by přijeli k dobíječce po vás a potřebovali ji hned. Veřejných nabíjecích stanic přibývá sice jak hub po dešti, ale raději nezkoušejte trpělivost druhých.

Při dobíjení ve firmě či doma je však situace jiná. Proč odvádět do sítě téměř zdarma přebytek elektřiny ze solárních panelů, když se dá vhodně pustit do akumulátorů.

Stačí navolit na displeji vozidla začátek času dobíjení, nebo ještě lépe v mobilní aplikaci spojené s elektromobilem. V ní také můžete vidět aktuální stav nabíjených akumulátorů atd., takže si čas odjezdu s plnými akumulátory zjistíte s přesností na minuty.

Na barevném displeji vozidla či v mobilu také můžete sledovat toky elektřiny z akumulátorů a zpět do nich během rekuperace. U zobrazení lze nastavit interval posledních třiceti až 180 minut. Uvidíte, jak šikovně jezdíte a kolik s konvenčním motorem promrhané kinetické energie jste díky rekuperaci elektrického vozu náramně využili.

Ladislav Černý

Foto: Ladislav Černý

2) Odložený start dobíjení má velký význam při alternativních zdrojích elektřiny. A statistiky spotřeby elektřiny vás povzbudí, nebo pobídnou k lepšímu využití přeměny kinetické energie v elektrickou.

spinner