První velká zakázka na plně elektrické Mercedesy Citaro

První velká zakázka na plně elektrické Mercedesy Citaro

Svou oficiální světovou premiéru má ještě před sebou, a už je tu první velká zakázka: Mercedes-Benz dodá společnosti Hamburger Hochbahn AG 20 městských autobusů ve variantě nového, plně elektricky poháněného Citara. První dva vozy budou předány již letos.

Till Oberwörder, ředitel společnosti Daimler Buses, to komentoval následovně: „První velká zakázka na náš elektricky poháněný bezemisní autobus Citaro přišla ještě před jeho oficiální premiérou – dokazuje to důvěru dopravních podniků v náš koncept elektromobility ve veřejné dopravě. S autobusem Citaro přichází na trh výrazný mezník na cestě k lokální autobusové dopravě bez emisí.“

Vidí to tak i ve společnosti Hamburger Hochbahn AG, tam považují tyto městské autobusy za zahájení cesty k zelenému vozovému parku. Od roku 2020 hodlá společnost Hamburger Hochbahn nakupovat pokud možno pouze bezemisní autobusy.

Nové, plně elektricky poháněné citaro půjde ještě v průběhu tohoto roku do sériové výroby. Zaujme především svou maximální energetickou efektivitou, jejímž základem je jedinečný termomanagement. Ten snižuje spotřebu energie a zvyšuje tak dojezd vozidla. Vytápění prostoru pro cestující zde například zajišťuje energeticky úsporné tepelné čerpadlo. Pohon zajišťuje zadní náprava s motory v blízkosti nábojů kol.

Pro model Citaro je typická rovněž modulární konstrukce baterií. Jejich celková kapacita činí až 243 kWh. Baterie jsou chlazeny na ideální provozní teplotu, což s sebou nese možnost intenzivního nabíjení, maximální využitelnou kapacitu a dlouhou životnost. Baterie se nabíjí přes konektor, respektive nabíjecí stanici v garážích. Po nástupu sériové výroby budou k dispozici i další varianty dobíjení, například dobíjení na provozní trase.

Základem tohoto nového, plně elektricky poháněného městského autobusu je světový bestseller Mercedes-Benz Citaro. Své zákazníky si našly již dvě generace tohoto autobusu v počtu více než 50 000 kusů, které najdete téměř ve všech metropolích západní a střední Evropy. Velice úspěšné jsou však i na dalších kontinentech.

Společnost Hamburger Hochbahn AG provozuje s téměř tisícovkou autobusů 111 linek s 1327 zastávkami. Za rok převeze téměř 212 milionů cestujících.

Společnosti Mercedes-Benz a Hamburger Hochbahn AG se opírají o velice dlouhou a úspěšnou spolupráci. Společnost Hamburger tak patřila v roce 1997 k prvním zákazníkům nové generace revolučního nízkopodlažního městského autobusu Mercedes-Benz Citaro. Do současnosti dodal Mercedes-Benz do Hamburku již více než 1000 autobusů Citaro. Ať už se jedná o společný vývoj kloubového autobusu před více než 40 lety nebo o nedávné nasazení moderních autobusů Citaro FuelCELL a FuelCELL Hybrid v Hamburku, společnosti Mercedes-Benz a Hamburger Hochbahn AG společně podporují rozvoj moderní techniky.

(lan)

Foto: Evobus

spinner