23. února 2023, (pav)
23.2. - První čtyři vozidla FUSO Canter 7C15 z celkové připravované flotily 22 vozidel byla včera za účasti vedení společnosti Mercedes-Benz Trucks ČR předána zástupcům dopravní společnosti ASTRA TRANS, která bude s jmenovanými vozidly zajišťovat přepravu zásilek České Pošty v severních a východních Čechách.
Vozidla byla specifikována v konfiguraci, která respektuje potřeby přeprav zásilek v unifikovaných přepravních jednotkách České Pošty. Před nasazením vozidel bylo nutné zohlednit prostorové omezení některých obsluhovaných poboček zákazníka, především v centrech měst a historické zástavbě. Jako nejvhodnější pro daný typ přepravy byly vybrány modely Canter 7C15 a 9C18, vybavené valníkovou nástavbou s plachtou a zadní zvedací hydraulickou plošinou. Dodání a montáž nástaveb zajistila společnost Marmont z Mladé Boleslavi. Výhodou Canteru je v této kategorii celkové hmotnosti 7,5t, resp. 9t především vysoká užitečná hmotnost. Koncept malého praktického nákladního vozu se sklopnou budkou řidiče a s páteřovým rámem klasické koncepce má oproti klasickým dodávkovým vozidlům výhodu vyšší užitečné hmotnosti při kompaktních rozměrech a výbornou manévrovatelnost při provozu v městech a obcích.
Nové FUSO Canter: Vozidla, která splní jakékoli požadavky
Od začátku roku 2022 se vyrábí nejnovější generace modelu FUSO Canter, která zákazníkům nabízí výrazné zvýšení úrovně bezpečnosti, komfortu a nový design kabiny. Neúnavný pracovník je stejně jako předchůdce k dispozici v pěti hmotnostních třídách (3,5 až 8,55 tuny), s šesti rozvory náprav (2500 až 4750 milimetrů), třemi výkonnými motory (96 kW až 129 kW) a třemi variantami kabin (standardní = šířka 1,7 metru, komfortní = šířka 2 metry a dvojitá kabina = šířka 2 metry).
Ve variantě 4x4 je Canter díky připojitelnému pohonu všech kol, připojitelné redukční převodovce a samosvornému diferenciálu opravdu všestranně talentovaným vozidlem pro stavebnictví.
Canter je díky své variabilitě s pěti hmotnostními variantami a šesti různými rozvory náprav vhodným vozidlem pro téměř jakoukoli nástavbu a dokáže uspokojit požadavky v bezmála všech oblastech využití a při takřka všech přepravních úkolech – od jednoduché valníkové nástavby až po komplexní speciální vozidla. Bez problémů lze realizovat také kombinace s nakládacím jeřábem, vysokozdvižnou pracovní plošinou nebo betonovým čerpadlem. Robustní ocelový žebřinový rám podvozku používá stejně jako u těžkých nákladních vozidel profil ve tvaru písmene C, a nabízí tak mimořádně vysokou nosnost. Užitečná hmotnost podvozku je u nejvýkonnější varianty cca 6 tun – především ve stavebnictví to je opravdu cenná výhoda. Připravenost vozidel Canter pro snadnou montáž nástaveb dokládají také přímo z výroby dodávané vedlejší pohony hydraulických čerpadel nebo kompresorů a na přání dodávané rozhraní pro elektrickou síť s napětím 24 V. Nový FUSO Canter s nově vyvinutou kompaktní soustavou dodatečného čištění výfukových plynů splňuje emisní normu EURO VI-E.
Pokrokový design a více bezpečnosti
Nově tvarovaná příď nové generace modelové řady FUSO Canter kombinuje tradiční designové prvky s moderním tvarovým řešením, a uvádí tak v soulad tvar i funkčnost robustního lehkého nákladního vozidla. Vylepšení zevnějšku kabiny se odráží také v designové identitě značky FUSO s označením „Black Belt“, která je hlavním motivem designu ostatních vozidel této japonské značky.
Nové FUSO Canter stanovuje měřítka v segmentu lehkých nákladních vozidel rovněž s ohledem na bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Vozidla tak lze nyní objednávat také se systémem Sideguard Assist. Asistent pro odbočování používá radarové senzory a řidiče upozorňuje na pohybující se objekty i stojící překážky v blízkosti nákladního vozidla na straně spolujezdce. Systém dokáže řidiče podporovat a upozorňovat, jakmile rozpozná riziko kolize, když řidič začne otáčet volantem na stranu spolujezdce nebo zapne ukazatele směru na straně spolujezdce. Stejně jako již u předchůdce zahrnuje výbava kromě toho také další asistenční systémy, jakými jsou systém nouzového brzdění AEBS, elektronicky řízený stabilizační systém ESP a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti zajišťují další prvky výbavy, například světlomety LED, které oproti halogenovým světlometům poskytují o 30 procent jasnější osvětlení, a tím umožňují lepší viditelnost, nebo nová funkce Autolight pro ovládání osvětlení vozidla v závislosti na světelných podmínkách či zesílená ochrana zádě proti podjetí, která minimalizuje následky nárazu při dopravní nehodě.
Vylepšený komfort
Značka FUSO v uplynulých desetiletích svá lehká nákladní vozidla průběžně vylepšovala, aby splnila rostoucí požadavky zákazníků. Nový Canter s vylepšenou zvukovou izolací přesvědčí v porovnání s předchůdcem ještě nižší hladinou hluku v interiéru. Prostorná kabina s dobrým výhledem všemi směry umožňuje řidiči navíc snadné manévrování. Nízká nástupní výška a možnost komfortního pohybu v kabině modelu Canter usnadňuje řidičům každodenní práci v silniční dopravě. A s 10,2 metru disponuje FUSO Canter o celkové hmotnosti 3,5 tuny nejmenším průměrem otáčení ve své třídě.
Elektrická verze eCanter letos novinkou na českém trhu
Novinkou na českém trhu v roce 2023 se stane Fuso eCanter, elektricky poháněná verze Canteru s pohonem z akumulátorů a s dojezdem až 200km. Ostatními parametry vychází eCanter z výše popsané řady Canter se vznětovým motorem a nabídne tak vysokou variabilitu a použitelnost v mnoha dopravních segmentech, vyskytujících se ve městech a obcích. Například právě pro zásilkové služby a rozvážku bude eCanter ideálním pomocníkem.
(pav)
Foto: Mercedes-Benz Trucks ČR