Po Francii nasadil FlixBus elektrobusy i na dálkové spoje v Německu

Po Francii nasadil FlixBus elektrobusy i na dálkové spoje v Německu

26.10. - FlixBus více investuje do elektromobility. Po pilotním projektu v dubnu, kdy jako první dopravce na světě začal testovat elektrobusy v dálkové dopravě ve Francii mezi městy Amiens a Paříží, nyní nasadil druhý E-Bus v Německu, a to na trase mezi Mannheimen a Frankfurtem. Německý elektrobus je poháněný 100% čistou energií od GreenPeace Energy.

„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvedl André Schwämmlein, zakladatel a výkonný ředitel FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility,“ dodal.

Německý Flix-E-Bus dopravce nasadí na dvě zpáteční cesty denně, na cestě mezi Frankfurtem a Mannheimem zastaví na letišti ve Frankfurtu a v Heidelbergu. Díky spolupráci s GreenPeace Energy bude autobus poháněn čistou elektrickou energií. Podle studie Atmosfair ušetří během svého prvního roku provozu v porovnání s autobusem se spalovacím motorem přibližně 82 tun CO2 z emisí vypouštěných do ovzduší.

„Naším cílem je přesvědčit více lidí, aby se rozhodli využívat veřejnou dopravu nebo si vybrali sdílení automobilů a jízdních kol. Nestačí jen přejít na auta s elektromotory,“ řekl Sönke Tangermann, člen představenstva společnosti GreenPeace Energy. „Aby bylo vozidlo šetrné k životnímu prostředí, musí být napájeno čistou energií. Ke změnám v technologii je ale třeba také změnit způsob, jakým lidé mobilitu vnímají.“

Elektrobus se bude dobíjet jednou nebo dvakrát denně a přes noc na dobíjecí stanici na centrálním autobusovém nádraží Mannheim nebo přes dočasnou dobíjecí stanici ve Frankfurtu. Každá stanice má výkon 80 kilowattů.

(mna)

Foto: FlixBus

spinner