​Nový pick-up Ford Ranger vstoupil na český trh

​Nový pick-up Ford Ranger vstoupil na český trh

Společnost Ford Motor Company, s. r. o., uvedla v dubnu na český trh novou verzi svého terénního pick-upu Ford Ranger, podle zástupců společnosti aktuálně nejprodávanějšího vozu v daném segmentu v Evropě i v České republice.

U nového modelu Ranger je již na první pohled patrný nový, modernější vzhled přední části vozu a také karosářská úprava v zadní části. Vyšší bočnice nejen opticky zvětšují mohutnost nového vozidla, ale také dávají více prostoru pro náklad. Rozměrné světlomety, velká vnější zpětná zrcátka a robustní lemy blatníků sjednocují vzhled všech nabízených provedení a přispívají k agresivnějšímu sportovnímu vzezření vozidla. Luxusní verze Wildtrak pak zdůrazňuje atraktivitu ještě dále pomocí barevného předělu na přední části. Designéři zde vytvořili zvýrazňující linii, s níž kontrastuje spodní mřížka. Stejný barevný odstín byl použit rovněž na vnějších zpětných zrcátkách, klikách dveří a bočních ventilačních otvorech. Od ostatních verzí se Wildtrak liší také osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, střešním nosičem a exkluzivními emblémy Wildtrak.

Komfort na úrovni osobního vozu

Interiér nového modelu byl zcela přepracován a nyní se mnohem více blíží vnitřnímu prostředí moderního osobního vozu, ovšem při zachování potřebné robustnosti. Vrcholem nabídky je znovu interiér verze Wildtrak odrážející sportovní vzezření exteriéru. Sedadla jsou potažená kombinací kůže a tkaniny s ventilovanými sekcemi, inspirované sportovním oblečením, a poskytují dobré držení těla. Kontrastní prošívání a diskrétní proužek v nezaměnitelném oranžovém odstínu Wildtrak akcentují prémiovou atmosféru interiéru. Na druhé řadě sedadel verze Double Cab se pohodlně posadí tři dospělí cestující. Hluboká schránka ve středové konzole pojme až šest plechovek chlazeného nápoje, zatímco schránka v palubní desce je dost velká na to, aby se do ní vešel i přenosný počítač o úhlopříčce 16 palců. Nechybí ani dostatek menších přihrádek pro odložení mobilních telefonů či jiných drobných předmětů.

Vyšší výkon, nižší spotřeba

Zájemci o nový Ford Ranger mohou volit mezi dvěma vyspělými zážehovými motory Ford Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail, které spolupracují s novými šestistupňovými převodovkami. Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2,2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3,2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka a pro český trh se nový Ranger dodává výhradně s pohonem 4 x 4.

Výrazně nižší spotřeba paliva i emise CO2 jsou společné všem variantám nového modelu Rangeru, ale motorizace 2,2 TDCi se pyšní zvlášť příznivým výsledkem: 6,5 l / 100 km a 171 g/km. Nová šestistupňová samočinná převodovka nabízí dva jízdní režimy. Normal je přizpůsobený pro maximální cestovní komfort a co nejnižší spotřebu. Přesunutím páky do polohy Performance aktivuje řidič dynamičtější režim, v němž převodovka řadí později a umožní také ruční volbu rychlostních stupňů pohybem volicí páky dopředu (podřazování) nebo dozadu (odřazování).

Vyspělá bezpečnostní výbava

Bezpečnostní struktura vozidla je tvořena karoserií se značným podílem vysokopevnostních ocelí a novým rámem, který pohlcuje energii při kolizi. Ranger však disponuje také mnoha technologiemi aktivní bezpečnosti, které pomáhají nehodám předcházet. Klíčovým prvkem je zde elektronický stabilizační program ESP, jenž v sobě zahrnuje řadu specializovaných elektronických systémů, včetně toho, který dokáže „zklidnit“ připojený přívěs. Při vývoji nového Rangeru přihlížel Ford také k bezpečnosti chodců. Výsledkem je pět hvězdiček Euro NCAP, tedy nejvyšší možné hodnocení aktivní i pasivní bezpečnosti. Ranger je podle výrobce prvním a dodnes jediným modelem ve své kategorii, který od této nezávislé autority hodnotící bezpečnost automobilů obdržel maximální možný počet hvězdiček.

Tužší žebřinový rám

Nově upravený podvozek Fordu Ranger přináší do segmentu pick-upů komfort srovnatelný s osobními automobily, menší ovládací síly, preciznější ovladatelnost a lepší jízdní stabilitu. I přes velký rozvor náprav má vůz poloměr otáčení dost malý na to, aby se s ním snadno manévrovalo a parkovalo v úzkých městských ulicích. K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 230 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem. Ranger také dokáže spolehlivě překonávat vodní toky – hodnota brodivosti až 800 mm patří mezi srovnatelnými pick-upy k nejlepším.

Všechny model jsou osazeny osvědčenou elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli za jízdy do rychlosti 120 km/h přepínat mezi režimy 4 x 2 a 4 x 4 ovladačem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, je v záloze i redukovaný převod. V průchodu náročným terénem pomáhá i elektronická závěra zadního diferenciálu, na přání je možno mít i klasickou mechanickou uzávěrku.

Bezpečnější akcelerace v terénu

V opravdu náročném terénu zvýší řídící elektronika odpor plynového pedálu a sníží jeho citlivost, aby zabránila neúmyslné akceleraci v důsledku nekontrolovaných pohybů chodidla při přejezdu velkých nerovností. Prudké sjezdy pak řidiči pomůže zvládnout automatický asistent pro sjezd, který udržuje konstantní rychlost a dovoluje řidiči soustředit se na práci s volantem. A nový Ford Ranger je schopen táhnout převěs o celkové hmotnosti až 3500 kg. To žádný jiný v Evropě prodávaný terénní pick-up podle zástupců značky Ford nedokáže. Na českém trhu se nový Ford Ranger prodává ve verzích výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak, a to jako dvoumístný Single Cab, 2+2místný Super Cab a pětimístný Double Cab. 

(lan)

spinner