​Nový Amarok, vozidlo do terénu i na silnici

​Nový Amarok, vozidlo do terénu i na silnici

Nový Volkswagen Amarok přichází šest a půl roku po svém debutu v technicky a vizuálně výrazně přepracované podobě. Klíčový prvek modernizace se nachází pod kapotou motoru. Volkswagen Užitkové vozy dal pick-upu do vínku výkonný a úsporný šestiválcový motor TDI. Atletičtější příď a nová přístrojová deska umocňují vzhled nového Amaroku. Elektricky nastavitelná ergonomická sedadla, nové funkce informačních a zábavních systémů a bezpečnostní prvky, jako je například multikolizní brzda, patří mezi další přednosti nového vozidla.

Na výběr jsou celkem tři výkonové stupně vznětového motoru V6. Turbodiesely s rychlými reakcemi zároveň splňují svým mohutným točivým momentem požadavky zákazníků na vysokou hnací sílu v nízkých otáčkách a tuto vlastnost kombinují s nízkou spotřebou paliva. Již pod 1500 min-1 jsou k dispozici maximální hodnoty točivého momentu 450, 500, respektive 550 Nm. Hodnoty nejvyššího výkonu pro trhy s emisní normou Euro 6 činí 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) nebo 165 kW (224 k). Díky tomu je zajištěna dobrá akcelerace ve všech provozních situacích. Dlouhý převod nejvyššího stupně manuální nebo automatické převodovky snižuje ve vyšších rychlostech otáčky a tím i spotřebu paliva. Tato skutečnost přispívá také k nízké hladině vnitřního hluku a nízkým emisím CO2. Kombinovaná spotřeba EU nového modelu Amarok s výkonem 165 kW a osmistupňovou automatickou převodovkou je podle výrobce 7,8 litru nafty na 100 km (v závislosti na výbavě). To odpovídá emisím CO2 204 g/km. Délka nového modelu je 5,25 metru a šířka 2,23 metru, a to včetně vnějších zpětných zrcátek.

Zacíleno i na zájemce o SUV

Design i nové uspořádání přístrojové desky zaujmou důrazem na horizontální linie, jasným rozdělením ploch a precizností realizace hran a prolisů. Novinkou je členění přídě. Odklon od zaoblených tvarů a důraz na horizontální a svislé linie propůjčují přídi a interiéru markantnější vzhled. Amarok je díky tomu jako pick-up mnohem atraktivnější a osloví také skupiny zákazníků, kteří dosud jezdí ve vozech segmentu SUV.

Amarok nabízí ve všech výbavových verzích jednotnou velmi vysokou úroveň bezpečnostní výbavy. Své cestující chrání nejen čelními airbagy řidiče a spolujezdce, ale také bočními a hlavovými airbagy. Standardem jsou i předpínače bezpečnostních pásů pro přední sedadla. Novinkou je sériově dodávaná multikolizní brzda. Téměř jedna čtvrtina všech nehod se zraněním cestujících je tvořena kolizemi s větším počtem překážek. Mnohokrát oceněná multikolizní brzda společnosti Volkswagen může zabránit následným kolizím nebo minimalizovat jejich intenzitu. Po kolizi zahájí multikolizní brzda, v rámci limitů systému, automaticky brzdění dřív, než dokáže řidič zareagovat. Řidič přitom může kdykoli převzít kontrolu nad vozem.

Amarok nabízí stejný komfort sezení jako kvalitní osobní vozy. Prostor pro hlavu i nohy je velmi velkorysý. Sedadla se vyznačují sportovně tvarovanými bočními polštáři a jejich konstrukce byla optimalizována také z hlediska komfortních a ergonomických vlastností. Ještě individuálněji lze přizpůsobit na přání dodávaná elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu ErgoComfort.

Na otevřenou ložnou plochu čtyřdveřového modelu Amarok lze i nadále naložit jednu europaletu a (v závis-losti na variantě výbavy) je možné využívat užitečnou hmotnost více než 1 t. Některé varianty nového modelu Amarok jsou navíc schopné jízdy s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny. 

(lan)

spinner