Motoristé si častěji volají asistenční společnost při problémech s karavanem či motorkou

Motoristé si častěji volají asistenční společnost při problémech s karavanem či motorkou

30.10. - Usednout za volant a vyrazit na dovolenou k moři nebo do hor – s takovým plánem vyjížděli letos v létě Češi do sousedních zemí, Chorvatska ale nově i do dalších zemí na Balkánském poloostrově. Chování motoristů sleduje Česká asociace asistenčních společností (ČAAS), jejíž členové pomáhají motoristům v nouzi. Během letošního léta asistovali u téměř 59 tisíc případů nepojízdných vozů v tuzemsku i zahraničí. Meziročně vzrostl také počet případů, kdy asistenční společnosti zasahovaly u nepojízdných obytných vozů a motocyklů. V tradiční dovolenkové destinaci českých turistů, Chorvatsku, pomáhaly asistenční společnosti řešit problémy Čechů s auty přímo na místě prostřednictvím několika asistenčních týmů s česky hovořící posádkou. Ti letos na pobřeží Jadranu obsloužily více než 800 případů poruch či nehod.

Během letošní letní sezóny poskytli členové asociace ČAAS asistenční pomoc více než 50 tisícům motoristů na území České republiky. Statisticky nejčastěji motoristy „trápí“ poruchy (motor, baterie, spojkový pedál, startér, chlazení), nehody (střet vozidel, střet se zvěří, čelní sklo), vlastní zavinění (defekt pneumatiky, vybitá baterie, zabouchnutí klíčů, záměna paliva). Každoročně roste počet asistenčních zásahů také u obytných vozů a karavanů, pro které členové ČAAS využívají speciální odtahovou technikou určenou pro transport těžších vozidel.

Více zásahů evidovala ČAAS také v zahraničí, zvláště pak v tradičních tranzitních zemích jako je Německo a Rakousko. Zajímavostí letošní sezóny bylo, že si řidiči častěji přivolávali asistenční pomoc ze zemí na Balkáně, které dříve nebyly tolik navštěvované, např. z Albánie, Bosny a Hercegoviny. Také během letošního léta měly členské asistenční společnosti ČAAS v Chorvatsku svůj speciální asistenční tým, který je schopný komunikovat v češtině. Asistenční společnosti tak mohou v oblíbené dovolenkové destinaci přímo na místě zajistit potřeby všech klientů a pomohou i motoristům s obytnými vozy a přívěsy.

„Roste počet nepojízdných karavanů a obytných vozů. Stále častěji se na svou asistenční společnost obrací i motorkáři. Znamená to, že se zvyšuje povědomí motoristů o asistenčních službách, které mohou využívat v rámci pojištění k autu. Bohužel smutným poznatkem je to, že se naši pracovníci v terénu setkávají s nezodpovědným chováním motoristů. Lidé nejsou připraveni na možnost, že se jim vůz může na dlouhé cestě k moři porouchat, tedy nemají s sebou dostatek vody, dostatečnou ochranu před sluncem nebo nabitý mobil, což ztěžuje rychlou realizaci asistenčního zásahu,“ komentoval poznatky z letní sezóny Aleš Povr, tiskový mluvčí ČAAS.

(pav)

Foto: ČAAS

spinner