​Modely Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue

​Modely Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue

Česká premiéra nových vozidel Ford Transit a Transit Custom se zcela novou řadou motorů Ford EcoBlue, testovací jízdy, seznámení s možnostmi nové verze infotainmentu Ford SYNC 3, to vše bylo připraveno na setkání s novináři, které se uskutečnilo na konci srpna v Horním Bezděkově. Obě vozidla s novou motorizací byla představena ve světové premiéře letos na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu.

Ve srovnání s dosavadní jednotkou 2.2 TDCi má nová řada motorů až o 13 procent menší spotřebu paliva a příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Hodnoty emisí CO2 začínají na 157 g/km. Provozovatelé modelů Transit a Transit Custom ocení rovněž prodloužený proměnlivý servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky. V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5 500 000 kilometrů, z toho 400 000 km v rukou vybraných zákazníků. „Měli jsme za úkol vzít úspěšný transit a zlepšit jeho provozní náklady, dynamiku, emise, kultivovanost, bezpečnost i spolehlivost,“ řekl při představení novinky Pete Reyes, vedoucí sekce užitkových vozů ve Ford of Europe. „A právě to jsme udělali. Výsledkem je nový Transit a Transit Custom se zcela novým motorem Ford EcoBlue,“ dodal.

Nové asistenční systémy

Vedle nové motorové palety nabízejí modely Transit a Transit Custom také nové asistenční technologie, jako systém stabilizace při bočním větru nebo předkolizní asistent s detekcí chodců. Nabídku letos doplní i šestistupňová automatická převodovka a nové pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom Kombi.

Nejprodávanější značka užitkových vozů v Evropě

Právě Transit a Transit Custom jsou klíčové modely modernizované řady Transit, kterou dále tvoří Transit Connect a Transit Courier. Úspěch těchto modelů pomohl Fordu stát se v roce 2015 poprvé po 19 letech nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Celkem 280 000 prodaných vozů představuje meziroční navýšení o 23 procent. Růst pokračoval i v prvním čtvrtletí roku 2016, kdy si modely Transit a Transit Custom společně připsaly 50 100 prodaných vozů – o 15 procent více, než ve stejném období loňského roku.

Úsporná a ekologičtější nová motorizace

Nový vznětový agregát Ford EcoBlue 2,0 l využívá zcela novou architekturu, která vytvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Zájemcům o modely Transit a Transit Custom bude motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 % při 1250 min-1) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou. Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop (podle verze výbava na přání nebo standardní) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent.

Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (podle verze opět výbava na přání nebo standardní) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emise CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent. Ford odhaduje, že provozovatel nového Transitu Custom 77 kW ušetří v porovnání s předchozím 74kW modelem při nájezdu 130 000 km až 1600 € (v přepočtu asi 43 000 Kč) – při ceně paliva přibližně 1,36 € (36,78 Kč) za litr.

Pokročilé asistenční systémy

Spolu s novými pohonnými jednotkami se do modelů Transit a Transit Custom dostávají rovněž nové asistenční systémy, jež zvyšují komfort obsluhy i bezpečnost jízdy. V nabídce jsou mimo jiné systémy využívající kameru a radary, které již Ford montuje do osobních modelů Mondeo či S-MAX. Zájemci o nový Transit a Transit Custom si tak mohou objednat například předkolizní asistent s detekcí chodců, adaptivní tempomat či systém rozpoznávání dopravních značek (ten zobrazuje na přístrojovém štítu poslední zaznamenané omezení rychlosti, konec omezení a zákazy předjíždění).

Do obou modelů se standardně dodává zdokonalený elektronický stabilizační program. Sdružuje v sobě řadu funkcí, které řidiči pomáhají udržet vůz pod kontrolou v mezních situacích. Tři z nich má Ford patentované:

1. Stabilizace při bočním větru (nový systém, který eliminuje vliv náhlého poryvu větru na trajektorii vozu použitím brzd na jedné straně),

2. Regulace průjezdu zatáčkou (tento Fordem vyvinutý program bezpečně zpomalí vůz při příliš rychlém nájezdu do zatáčky),

3. Ochrana proti převrácení (zabraňuje převrácení vozu přibrzďováním jednotlivých kol i regulací točivého momentu motoru).

Stejně jako dosavadní modely nabídnou i nový Transit a Transit Custom široký výběr variant lišících se rozvorem náprav, výškou střechy, nosností i provedením karoserie (Van, Kombi, DViV, Kombi Van). Velký Transit přidává další dvě karosářské varianty (podvozek a minibus). 

Vratislava Tronečková

spinner