​Modely Transit a Transit Custom s novými motory

​Modely Transit a Transit Custom s novými motory

Středem pozornosti návštěvníků na stánku značky Ford na veletrhu IAA, který se uskutečnil v září Hannoveru, byl nepochybně vznětový motor Ford EcoBlue. Provozovatelům modelů Ford Transit a Ford Transit Custom přináší tato novinka podle výrobce příznivější provozní náklady a zároveň i lepší dynamiku. Vozy vystavované v hannoverské expozici značky Ford měly pod kapotou motory Ford EcoBlue. 

Ve srovnání s dřívějším motorem 2.2 TDCi jsou nové jednotky až o 13 procent úspornější. Jejich emise CO2 začínají podle na hodnotě 157 g/km (naměřeno podle platných evropských směrnic). Zároveň došlo i k výraznému zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách. Výstavní premiéru měla v Hannoveru také nová šestistupňová automatická převodovka pro modely Transit a Transit Custom. Ford zde představil rovněž transit se zdokonaleným pohonem všech kol (AWD) a vyspělým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3.

Dva roky po dokončení obměny modelové řady Transit, kterou prezentoval v Hannoveru v roce 2014, je Ford nejrychleji rostoucí značkou užitkových automobilů v Evropě. Za posledních 24 měsíců společnost zvýšila svůj tržní podíl z 10,8 na 12,9 procenta a z pozice čtvrté nejprodávanější značky se na dvaceti hlavních evropských trzích vyhoupla na první příčku. A růst odbytu užitkových modelů Ford pokračuje i letos. Celkem 208 000 vozů prodaných za prvních osm letošních měsíců představuje meziroční růst o 18 procent.

Úspornější a výkonnější motor EcoBlue

Nový vznětový agregát Ford 2.0 EcoBlue využívá novou architekturu, která tvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Zájemcům o modely Transit a Transit Custom je motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW. Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 procent v 1250 min-1) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou. Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l / 100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent. Transit Custom se systémem Auto--Start-Stop (výbava na přání) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l / 100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent. Prodloužily se i proměnné intervaly údržby, a to až na dva roky nebo 60 000 kilometrů.

Nová samočinná převodovka

Modely Transit a Transit Custom s pohonem předních kol lze nově objednávat se šestistupňovou automatickou převodovkou SelectShift. První vozy s novou převodovou skříní dodá Ford zákazníkům začátkem roku 2017. Převodovka byla zkonstruována speciálně po použití v transitu. Vychází z prověřené robustní skříně, která se osvědčila v severoamerických modelech Fordu s pohonem předních kol, pro transit však dostala mimo jiné nový hydrodynamický měnič točivého momentu a vnější plášť. Je dimenzovaná na točivé momenty přes 415 Nm.

Inteligentní pohon všech čtyř kol

Vybrané verze Fordu Transit s motory Ford EcoBlue mohou být vybaveny systémem pohonu všech kol (AWD) čtvrté generace. Přední diferenciál a mezinápravová spojka jsou zde spojeny do jednoho kompaktního tělesa. Díky tomu je celá konstrukce o 10 kg lehčí a prostorově úspornější. Ford zároveň znovu vylepšil kalibraci elektronického stabilizačního programu a systému AWD. Výsledkem je silnější trakce a lepší stabilita v širokém rozsahu provozních podmínek. Transit AWD se dodává s motory Ford EcoBlue o výkonu 96 a 125 kW. Kombinovaná spotřeba paliva u těchto verzí začíná na 8,6 l / 100 km (224 g CO2/km), což je o 11 procent méně než u dosavadního modelu.

(lan)

spinner