Mercedes-Benz eActros 600 prošel úspěšným testem ve Španělsku

Mercedes-Benz eActros 600 prošel úspěšným testem ve Španělsku

Mercedes-Benz Trucks na konci srpna úspěšně dokončil letní testování bateriového elektrického vozidla eActros 600 pro dálkovou přepravu. Po dobu přibližně pěti týdnů testovací inženýři podrobovali elektrický nákladní vůz zkouškám při vysokých teplotách až 44 stupňů Celsia v Andalusii na jihu Španělska.

Rozsah testů sahal od funkčnosti klimatizačního systému při vysokých teplotách přes výkonnost elektrického hnacího ústrojí a tepelného managementu baterie až po měření během nabíjecích procesů na rychlonabíjecích stanicích. Po dokončení testů absolvoval prototyp také více než 2 000km dlouhou zpáteční cestu z Granady přes Valencii, Barcelonu, Montpellier a Lyon zpět do vývojového a testovacího centra Mercedes-Benz Trucks ve Wörthu nad Rýnem po vlastních kolech.

Inženýři společnosti Mercedes-Benz Trucks začali v srpnu také testovat prototypy modelu eActros 600 na zkušebním polygonu bývalého vojenského cvičiště v Münsingenu a na veřejných komunikacích v okolí. Rozmanitá topografie na švábském Albu je obzvláště vhodná pro testování elektrického nákladního automobilu (jak jako tahače návěsů, tak jako podvozku pro nástavby) v různých podmínkách. Při testech akustiky vozu eActros 600 se konstruktéři spolehli na osvědčenou zkušební dráhu v Münsingenu, která díky své tiché poloze nabízí ideální zkušební prostředí.

„Od loňského roku jsme eActros 600 podrobovali přísným testům. Po zimních testech ve Finsku při teplotách až minus 25 stupňů Celsia a úvodních zkouškách na veřejných komunikacích se nyní musel elektrický nákladní vůz osvědčit při teplotách nad 40 stupňů Celsia ve Španělsku. Model eActros 600 zvládl náročné testy bez problémů. V dalším kroku se nyní těšíme na testování v reálném provozu u našich zákazníků,“ řekl Konrad Götz, zástupce vedoucího globálního testování Mercedes-Benz Trucks.

O modelu eActros 600

Nový designový jazyk kabiny řidiče modelu eActros 600 se vymyká zažitému vzhledu modelové řady Actros, přebírá designové prvky z koncepčního prototypu představeného na IAA a pokračuje v nich jasnými liniemi a aerodynamickým designem. Modernizací prochází také interiér.

Tři akumulátory poskytují modelu eActros 600 v sériovém provedení celkovou instalovanou kapacitu přes 600 kWh a dva elektromotory jako součást nové e-nápravy generují trvalý výkon 400 kW i špičkový výkon přes 600 kW. Kromě tahače bude Mercedes-Benz Trucks hned při uvedení na trh vyrábět také různé varianty podvozků pro nástavby. Zákazníkům tak nabídne řadu dalších možných případů využití v plně elektrické dopravě. Vývojoví inženýři společnosti Mercedes-Benz Trucks navrhují eActros 600 tak, aby vozidlo a jeho komponenty splňovaly stejné požadavky na odolnost jako srovnatelný konvenční těžký dálkový tahač Actros. To znamená 1,2 milionu kilometrů na silnici po dobu deseti let.

Baterie použité ve voze eActros 600 využívají technologii lithium-železo-fosfátových článků (LFP). Ty se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Cílem vývojářů společnosti Mercedes-Benz Trucks je, aby baterie sériového vozu eActros 600 bylo možné nabít z 20 na 80 procent za méně než 30 minut v nabíjecí stanici o výkonu přibližně jednoho megawattu.

Jádrem koncepce bateriové elektrické dálkové dopravy Mercedes-Benz Trucks je nabídnout zákazníkům komplexní řešení sestávající z technologie vozidla, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb. Vozidlo eActros 600 má být pro zákazníky správnou volbou z hlediska ziskovosti, udržitelnosti a spolehlivosti.

Nový model eActros 600 bude mít světovou premiéru 10. října. Sériová výroba vozidla je plánována na
rok 2024.

(PR)

Foto: Daimler Truck

spinner