​Martin Lundstedt (Volvo Group): „Česká republika je v rámci Volvo Group lídrem regionu“

​Martin Lundstedt (Volvo Group): „Česká republika je v rámci Volvo Group lídrem regionu“

Koncem října navštívil poprvé Českou republiku prezident a CEO společnosti Volvo Group Martin Lundstedt. Při této příležitosti se setkal nejen se zástupci značky ve středoevropském regionu, ale i s některými zákazníky a novináři.

„Předpokládáme, že celkově v regionu střední a východní Evropy dosáhneme obratu mezi 42 a 43 miliony €. Je to pro nás velice důležité, protože právě tato část Evropy je jedna z nejvíce se rozrůstajících,“ uvedl na setkání Martin Lundstedt. Součástí tohoto regionu je Česká republika, kde se v Praze nachází i centrála, dále Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a země bývalé Jugoslávie.

„Vzhledem k vývoji bylo přirozené, že jako centrum byla vybrána Praha. Když porovnáme prodeje vozidel s velikostí populace v České republice, jsme zde rozhodně v popředí a prodáváme v tomto kontextu téměř dvojnásobek vozidel než jinde. Svůj vliv zde má i vývoj logistiky, dopravní potenciál a rozvíjející se trh. A obě naše značky, Volvo i Renault, vykazují nárůst,“ řekl Martin Lundstedt s tím, že skupina má velkou šanci dosáhnout 30procentního podílu na trhu. „Jsme pyšní, že máme zákazníky, kteří jsou nám věrní a kteří na nás zároveň kladou vysoké nároky. A tohoto jejich vztahu k nám si vážíme o to více, že dobře víme, jak silná je v Evropě konkurence. Naši zákazníci, kteří jsou velice nároční, samozřejmě očekávají, že jejich požadavkům budeme vycházet vstříc. Jsem rád, že Volvo Group dnes už není jen dodavatelem nákladních vozidel, ale máme daleko širší spektrum nabídky. Nedodáváme také již jen převážně nákladní vozidla určená pro dálkovou dopravu, ale nacházíme větší uplatnění i v dalších segmentech, jako je třeba stavební, distribuční atd.,“ řekl Martin Lundstedt.

Trendy v oblasti vývoje nákladních vozidel

Česká republika má silnou tradici ve strojírenství a technických oborech, a Martin Lundstedt proto před setkáním se zákazníky očekával, že i z tohoto důvodu z diskuse s nimi mohou vzejít mnohé další zajímavé podněty. „Trendy jsou dnes takové, že se od nás očekává, že budeme vyvíjet služby zaměřené více na dodávky přesně na čas a také na snižování spotřeby vozidel. Důležité je ale také přihlížet k pohodlí a komfortu řidičů. Velice blízká je nám i tematika bezpečnosti a i na ni se budeme nadále zaměřovat. A od našich zákazníků a prodejců, kteří jsou s nimi v kontaktu, potřebujeme zjistit, jak můžeme více zaujmout řidiče, jak zatraktivnit naše služby a jak konkrétně vyvíjet naše vozidla,“ řekl Martin Lundstedt.

Podpora automatizovaného řízení a konektivity

Volvo podle něj chce podporovat i vývoj v oblasti automatizovaného řízení a konektivity. Je třeba využívat propojení telematických systémů ve vozidle a tím umožnit lepší využití celkového potenciálu, který moderní vozidla mají a v budoucnu budou mít v ještě větší míře. „Tyto technologie lze dnes využívat v uzavřených prostorech nebo areálech, takže se k tomu nabízejí například doly, lomy či oblast lesnictví. Z těchto speciálních odvětví se však tyto technologie mohou přenést i do klasické dálkové dopravy,“ uvedl Martin Lundstedt. „V dnešní době je velkým trendem i udržitelnost životního prostředí a řešení nejrůznějších ekologických aspektů dopravy. Technologie v této oblasti se v současnosti využívají hodně ve veřejné dopravě, u autobusů, ale do budoucna se s nimi počítá například v komunální oblasti,“ dodal.

Rozvoj sítě v regionu

Česká republika je pro Volvo Group lídrem v celém regionu a počítá se s dalším vynakládáním prostředků do rozvoje zdejší sítě značek Volvo a Renault. „Tento rozvoj představuje nikdy nekončící proces. V posledních deseti letech jsme zde hodně investovali. Nejenže se stavěly nové servisy, ale renovovaly a modernizovaly se také ty stávající. A vzhledem k tomu, že počet prodaných vozidel se výrazně zvyšuje, budeme v podpoře sítě pokračovat i nadále. Naši zákazníci to vyžadují a je to zapotřebí,“ řekl Martin Lundstedt. „Pochopitelně nás tato modernizace přiblíží k našim zákazníkům, ale není to jen o konkrétních pobočkách, je to i službách, které jsme v nich schopni nabízet. Jsou to vždy propojené nádoby: čím víc budeme investovat a mít více servisních míst, tím lepší služby budeme moci poskytovat a o to více pak budeme mít zákazníků,“ dodal. „Na rozvoj sítě se zaměřujeme dlouhodobě. Dříve jsme zde truck center měli jen kolem osmi, dnes jich je již na padesát. A jejich rozvoj a rozšiřování je trend, který bude nadále pokračovat,“ řekl Robert Grozdanovski, viceprezident společnosti Volvo Group pro region střední a východní Evropy.

Volvo a Renault, dva rovnocenné pilíře skupiny

Volvo Group podle svého nejvyššího představitele nečiní rozdíly mezi značkami Volvo Trucks a Renault Trucks. Volvo Trucks má sice v Evropě celkově větší tržní podíl než Renault Trucks, ale pro skupinu jsou důležité obě značky.

„Procházeli jsme relativně dlouhým obdobím vymezování se jednotlivých značek, ale dnes již můžeme říci, že víme, jakým směrem by měl jít Renault, jakým Volvo a na jaké zákazníky na velkém evropském trhu se má každá z obou značek zaměřovat. Důležité však pro nás je, že v tuto chvíli máme téměř 25procetní podíl na trhu (ve střední a východní Evropě a za obě značky dohromady) a je zde stále ještě obrovský potenciál k růstu,“ řekl Martin Lundstedt.

Skupina má jasně dané oddělené organizace pro obě značky. „Obě mají své hlavní manažery a přesně víme, kde se tyto dvě značky mohou vyvíjet a nacházet další zákazníky. A abychom tyto potřeby dobře znali, máme regionální organizace, které vědí přes-ně, jak který trh funguje. Právě v regionu střední a východní Evropy má Volvo Trucks velice dlouhou tradici, na které chceme i do budoucna stavět. Ale spoustu příležitostí zde má i značka Renault Trucks,“ uvedl Martin Lundstedt. 

Milan Frydryšek

spinner