​DAF představil inovace pro snížení provozních nákladů

​DAF představil inovace pro snížení provozních nákladů

V dubnu ve španělské Barceloně představil nizozemský výrobce novinářům z evropských zemí program Transport Efficiency zahrnující inovace, jež mají za cíl snížit dopravcům provozní náklady. Program DAF Transport Efficiency se vztahuje na kompletní sortiment produktů a služeb. Nabídka nyní zahrnuje například lehkou řadu v novém provedení DAF LF 2016 Edition, třínápravové podvozky DAF CF i s lehkým motorem PACCAR PX-7, kompletní řadu „tichých“ modelů DAF LF, CF a XF Silent a tahače DAF CF a XF Low Decks s výškou točnice 91 cm pro objemné náklady přesahující 100 m3.

LF 2016 Edition

Řada LF doznala v rámci programu DAF Transport Efficiency řadu vylepšení. Například 4,5litrový motor PACCAR PX-5 může přispět ke snížení spotřeby paliva až o pět procent a 6,7litrový motor PACCAR PX-7 lze nyní kombinovat i s automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou AS Tronic. Řada LF dostala také nové spoilery a boční límce kabiny, které mohou přinést až čtyřprocentní úsporu pohonných hmot. Rozšířením nabídky o sedm variant rozvorů kol až do délky 6,90 m lze navrhnout podvozek pro různé typy provozu a nástaveb o délce až devět metrů. Delší rozvor také umožnil instalaci palivové nádrže v dané třídě s ojedinělým objemem až 1240 l. Také pro řadu LF jsou nyní v nabídce nová zadní světla s technologií LED. 

Jejich životnost odpovídá době životnosti vozidla, a navíc jsou energeticky úsporná. Nový DAF LF 2016 Edition s motorem PACCAR PX-5 je možné objednat s přípravou pro chladicí nástavbu s vodou chlazeným agregátem s výkonem 22,5 kW. Na displeji přístrojové desky je asistent hodnocení jízdního stylu řidiče DAF, který poskytuje řidiči detailní zpětnou vazbu o jeho jízdním stylu, jeho schopnosti předvídat, o spotřebě paliva a mnoho dalších informací o jízdě. Na displeji se také zobrazují informace o funkci nástavby nebo upozornění na blížící se servisní prohlídku vozidla. Většina modelů LF 2016 Edition má ve standardní výbavě také nejnovější technologie přispívající ke zvýšení komfortu i bezpečnosti, včetně systémů AEBS, FCW, ACC a LDWS.

DAF Silent pro noční rozvážku

Součástí programu DAF Transport Efficiency jsou i modely Silent, které byly speciálně vyvinuty pro rozvoz zboží v městských oblastech ve večerních a nočních hodinách. Tlačítko Silent umožňuje řidiči aktivovat tichý režim. Při něm dojde k omezení točivého momentu motoru a změna převodových stupňů probíhá při nižších otáčkách. Modely DAF Silent tak dosahují hladiny hluku nižší než 72 dB(A). 7,5tunový DAF LF Silent je vybaven 4,5litrovým motorem PACCAR PX-5 s výkony 112 kW (152 k) a 135 kW (184 k). Dopravci, kteří potřebují ještě vyšší užitečné zatížení, mohou zvolit model DAF CF Silent, který má 10,8litrový motor PACCAR MX-11 o výkonu 210 kW (286 k) až 320 kW (435 k). A v nabídce je i model XF Silent s úsporným motorem MX-11 ve verzi 320 kW (435 k).

Všechny tiché verze jsou dostupné v různých konfiguracích. DAF například dodává nový model LF Silent s podvozkem 4 x 2 s možností volby z kabin Day Cab, Extended Day Cab a Sleeper Cab a také s celou řadou rozvorů kol. Modely DAF CF a XF Silent jsou k dispozici jako podvozky pro montáž nástaveb nebo tahače, s různými typy kabin, délkami rozvorů a konfiguracemi náprav.

Řada CF s motorem PX-7 a třínápravovými podvozky

V nabídce jsou nyní také vozidla řady CF Euro 6 s motorem PACCAR PX-7 v několika podvozkových variantách se třemi nápravami. Tyto modely mají vysoké užitečné zatížení a díky šestiválcovému 6,7litrovému motoru o výkonu 208 kW (283 k) nebo 231 kW (314 k) i hospodárný provoz. Tyto motory jsou standardně spojeny s manuální devítistupňovou převodovkou nebo na přání zákazníka s automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou AS Tronic. Nové modely s motory PX-7 doplňují řadu vícenápravových podvozků řady CF s motory PACCAR MX-11 a PACCAR MX-13 (10,8 litru, respektive 12,9 litru). Výroba nových modelů s motorem PX-7 bude zahájena začátkem listopadu, ale je možné je objednávat již nyní u dealerů značky DAF.

Nabídka byla nyní rozšířena o nový model vybavený 7,5tunovou vlečenou nápravou s jednoduchou montáží za zadní 13tunovou nápravou. To zvyšuje užitečné zatížení na téměř 19 tun a umožňuje dosáhnout celkové hmotnosti až 32 tun. K dispozici je také několik variant vybavených vlečenou nápravou s dvoumontáží pro náročnější aplikace a vyšší zatížení. Pro aplikace, u kterých je vyžadována výborná řiditelnost a vyšší užitečné zatížení, byla řadu CF s motorem PACCAR PX-7 doplněna o model s řízenou vlečenou zadní nápravou (7,5 tuny).

Tahače CF a XF Low Deck pro velkoobjemové přepravy

DAF také v rámci programu DAF Transport Efficiency rozšířil svůj výrobní program o tahače v provedení Low Deck s výškou točnice 91 centimetrů. Lze tak dosáhnout objemu nákladového prostoru více než 100 m3, což umožňuje další zvýšení zisku na ujetý kilometr. Dosáhnout výšky 91 cm se podařilo díky instalaci točnice vysoké 140 mm, která je o 22 mm nižší než 162milimetrová točnice pro stávající verze modelu Low Deck. A výška se dále snížila i díky nízkoprofilovým pneumatikám. Na zadní nápravě jsou po-užity pneumatiky o rozměru 315/45R22.5. Vpředu je namontován stávající rozměr 355/50R22.5 nebo nově alternativa 375//45R22.5. Druhá možnost je výsledkem spolupráce společností DAF a Goodyear a bude v příštím roce dostupná exkluzivně u společnosti DAF. Při montáži výšky 91centimetrové točnice hraje důležitou roli také geometrie zadní nápravy, u níž byla nově navržena podélná ramena, vzpěry a odpružení. Kromě snížení výšky točnice vedly tyto úpravy nápravy také ke zlepšení podélného vedení a k větší stabilitě vozidla.

Nové střešní spoilery pro model XF

Pro nové verze Low Deck vyvinula společnost DAF také nové střešní spoilery a boční límce kabiny určené pro modely XF Space Cab a Super Space Cab. Vzhledem k vylepšenému obtékání vzduchu kolem soupravy tahače a návěsu zajišťují snížení spotřeby paliva i emisí CO2 o 1,5 %. DAF nabízí tahače CF a XF Low Deck s rozvorem kol 3,80 metru a s osmitunovou přední nápravou s parabolickým nebo pneumatickým odpružením. Pokud jde o poháněcí soustavu, je možné volit mezi 10,8litrovým motorem PACCAR MX-11 nebo 12,9litrovým motorem PACCAR MX-13.

(lan)

spinner