Jubilejní trolejbus

Brány plzeňské Škody opustilo již 14 tisíc trolejbusů

Brány plzeňské Škody opustilo již 14 tisíc trolejbusů

PLZEŇ (26. 11.) – Plzeňská Škodovka slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem těchto ekologických vozidel. Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy.

„Škodovka tak potvrzuje svojí světově významnou pozici, kterou si dokázala vydobýt za celou dobu své existence – kořeny výroby našich trolejbusů sahají hluboko do historie, do třicátých let minulého století. První zakázky přišly z Prahy, další z Plzně, a pak už se trolejbusy se značkou Škoda rozjely do celého světa,“ říká Jaromír Šilhánek, generální ředitel společnosti Škoda Electric.

České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric také dva typy nových bateriových elektrobusů Škoda Perun a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů korun ročně.

Škoda Electric získala v posledních měsících řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. V rámci konsorcia s polskou firmou Solaris získala Škodovka před několika týdny kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti. Navíc letos už uspěla také v Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů. Škoda tím potvrzuje svojí pozici největšího evropského výrobce trolejbusů.

„Letošní výroba trolejbusů je opravdu rekordní. Daří se nám měsíčně vyrábět okolo 30 vozidel a kvůli tomu jsme nejen nabírali nové zaměstnance, ale také rozšířili náš závod v Plzni. Podařilo se nám navíc zakončit například dodávky pro pětici bulharských měst včetně Sofie a Burgasu a také úspěšně dodáváme do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy nebo španělského letoviska Castellon. Pro příští rok plánujeme vyrobit dalších zhruba 230 trolejbusů,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

(tj)

spinner