Zeptali jsme se Ing. Vladimíra Doboše, vedoucího reprezentace HHM v Praze

Zeptali jsme se Ing. Vladimíra Doboše, vedoucího reprezentace HHM v Praze

„Na začátku roku jste se stal šéfem pražského zastoupení HHM. Kam chcete pražské zastoupení směrovat, jaké jsou vaše plány?“

„Jelikož pražské zastoupení Hafen Hamburg Marketing úspěšně (jak alespoň dou-fám z reakcí našich zákazníků a partnerů) funguje na českém a slovenském trhu již od roku 1990 a já jsem jeho součástí již sedmnáctým rokem, domnívám se, že není nutno dělat nějaké zásadní změny ve směrování současných aktivit. Naším úkolem je udržet Hamburk v povědomí našich stávajících i potenciálních zákazníků jako nejvýhodnější a klientsky nejpřívětivější evropský přístav pro české a slovenské zboží.“

„Jaké novinky připravil přístav Hamburk na letošní rok?“

„Přístav Hamburk, jako ostatně každý námořní přístav, je živým organismem, který musí průběžně reagovat na změny a vývoj světového dopravního trhu, aby neztratil své postavení a byl zajímavým jak pro zboží, tak i dopravce, hlavně rejdařské společnosti. A zde se jedná o souhrn od výstavby/úpravy infrastruktury, zavádění nových technologií až po například digitalizaci přístavních procesů. Bylo by toho opravdu hodně, kdybych chtěl vše vyjmenovat. Proto je asi nejjednodušší pozvat zájemce o novinky z přístavu Hamburk k návštěvě naší pražské kanceláře či aktuálně našeho stánku na blížícím se dopravním veletrhu transport logistic 2017 v Mnichově od 9. do 12. 5. 2017.“

„Jaký obecně očekáváte vývoj námořní přepravy?“

„V současné situaci je velice těžké něco předpovídat, kdybych uměl věštit, byl bych asi velice uznávanou osobností mezi odbornou veřejností. Ani křišťálová koule nemá místo na mém stole. Budeme asi chytřejší v polovině roku, až si trochu ,sednou‘ nové námořní aliance a jejich konsolidované servisy. V dnešní době je námořní trh velice nepředvídatelný a nové situace nastávají každým dnem neočekávaně a z prvního pohledu až někdy nelogicky. Takže opakuji, že bych nerad spekuloval. Z pohledu Hamburku je nejdůležitější, aby byl schopen bez větších omezení přijímat a odbavovat nejnovější a největší kontejnerové lodě a jeho zákazníci byli vždy stoprocentně s poskytovaným servisem spokojeni.“ 

(tj)

spinner