DN č. 21 - Silniční, Autobusová doprava, Přeprava nadrozměrných nákladů, vychází 12. 10., uzávěrka již 21. 9. !!! 

Maersk Line spustí monitoring chladírenských kontejnerů

Maersk Line spustí monitoring chladírenských kontejnerů

Rejdařství Maersk Line nabídne zákazníkům možnost sledování podmínek přepravy všech chladírenských kontejnerů („reeferů“) prostřednictvím systému RCM – Remote Container Management. Rejdařství i jeho zákazníci díky RCM získají přístup k nejdůležitějším datům – současné poloze chladírenského kontejneru, stavu elektrického napájení, vnitřní teplotě a vlhkosti, a to kdykoli a kdekoli. Experti Maersku na RCM mohou monitorovat stav a místní techniky pověřit nápravou v případě výskytu problému.

„RCM nabízí funkce, po kterých zákazníci volali již dlouho. Maersk přináší do zásobovacích řetězců bezprecedentní transparentnost a spolehlivost,“ uvedl obchodní ředitel rejdařství Vincent Clerc. „Dlouhé dny čekání, doufání a reagování na zpoždění jsou pryč. Zákazníci mohou spolu s námi sledovat celý průběh v reálném čase a rozhodovat se rychle. Vyhodnocování dat umožní další zlepšování zásobovacích řetězců. Je to důležité zejména pro zákazníky s vysoce citlivým a hodnotným zbožím vyžadujícím temperovaný režim. RCM posouvá laťku kvality služeb v mezinárodní kontejnerové dopravě výrazně výše,“ dodal Vincent Clerc.

Dopad RCM je zásadní, přitom technologie stojící za ním je relativně jednoduchá. Každý z 270 tisíc chladírenských kontejnerů Maersku bude vybaven GPS lokátorem, modemem a SIM kartou pro kontinuální přenášení informací o poloze, teplotě, vlhkosti a stavu napájení. Informace se k týmu podpory RCM a zákazníkům dostanou přes satelitní převaděče, kterými je vybaveno na 400 lodí flotily Maersku. RCM bude samozřejmě funkční nejen na moři, ale po celou cestu kontejneru. Tým RCM bude schopen identifikovat problémová místa na trasách a navrhnout možná řešení. Například pokud nebyl chladírenský kontejner v předstihu předchlazen na požadovanou teplotu před naložením zboží z farmy, graf o průběhu vnitřní tep-loty zákazník okamžitě uvidí a může s žádostí o nápravu kontaktovat příslušné partnery. Podobně bude okamžitě patrné, pokud řidič kamionu nebo pracovník přístavního terminálu vypne přívod elektrického proudu do chladírenského kontejneru. Pokud dojde k selhání systému řízení teploty v kontejneru a místní personál nebude schopen zjednat nápravu, systém RCM automaticky zákazníka upozorní, aby mohl přijmout alternativní plán a informovat své zákazníky o možných řešeních – například vyložení kontejneru v dřívějším přístavu se slevou. 

spinner