HHLA dokončila rozšíření největšího kontejnerového nádraží

HHLA dokončila rozšíření největšího kontejnerového nádraží

Hamburská přístavní a logistická společnost HHLA dokončila rozšíření nádraží kontejnerového terminálu Altenwerder CTA výrazně dříve, než se původně počítalo. Pravidelný provoz zahájilo zařízení již 1. srpna, tedy o plné dva měsíce dříve. Nádraží bude mít místo sedmi devět kolejí, jeho kapacita stoupla na celkem 930 tisíc TEU ročně.

„Posilujeme kapacitu a výkonnost moderního terminálu CTA. Jsme připraveni na další nárůst poptávky po přepravě kontejnerů po železnici. Hamburk je nejen špičkovým přístavem, ale také důležitým železničním uzlem,“ uvedl člen představenstva HHLA Stefan Behn. Generální ředitel kontejnerového terminálu Altenwerder Oliver Dux doplnil, že bylo nutné během rozšiřovacích prací vypořádat se s řadou provozních omezení při odbavování. Bernd Pahnke z DB Cargo dodal, že železniční podnik společně s dalšími šesti železničními partnery optimalizoval seřaďovací procesy v hamburském přístavu tak, aby byla maximálně zachována kapacita a konkurenceschopnost. „Posílení kapacit nádraží CTA přinese železniční dopravě nové příležitosti a přispěje k dalšímu přesunu toku zboží ze silnice na železnici,“ upozornil.

Od roku 2010 rostl překlad kontejnerů na nádraží kontejnerového terminálu Altenwerder v průměru o 20 procent ročně a vloni dosáhl hodnoty 769 tisíc TEU. Kontejnerové nádraží v areálu CTA je tak nejvýkonnějším zařízením svého druhu v Německu. Podíl železnice na kontejnerovém provozu v Hamburku tak dále rok od roku stoupá. Plocha kontejnerového nádraží je i po rozšíření stejná, protože pro položení dvou nových kolejí byly využity stávající pozemky. Vytížení kapacit bude díky tomu mnohem efektivnější než dosud. Rozestupy mezi jednotlivými kolejemi se zmenšily. Pro kontrolu údajů na kontejnerech se proto nebudou používat pracovníci ve vozidle (tzv. Checkmobil), kterým projížděli podél vlaků. Nový systém vizuální kontroly si vyžádal výstavbu brány (tzv. Traingate), která snímá údaje z kontejnerů při průjezdu vlaku portálem. Automatické snímání dat je rychlejší než dříve používané manuální, takže odbavení vlaku bude možné zahájit dříve. Vedení HHLA také zdůrazňuje ekologický přínos, protože kontrolní vozidla (Checkmobily) používala dieselový pohon. Práce na rozšíření nádraží byly zahájeny letos počátkem dubna. Celkové náklady se vyšplhaly na 10 milionů €. 

(tj)

spinner