DB Schenker a MSC se dohodly o biopalivech

DB Schenker a MSC se dohodly o biopalivech

Společnost DB Schenker rozšiřuje své služby ekologické námořní přepravy a s největší světovou kontejnerovou společností MSC Mediterranean Shipping Company uzavřela dohodu o použití 12 000 tun složky biopaliva pro veškeré své vlastní konsolidované cargo, přepravy LCL a FCL a chladírenské kontejnery (refefer kontejnery).

Množství zakoupeného biopaliva stačí k tomu, aby se na trhu ušetřilo dalších 35 000 metrických tun ekvivalentů CO2 (CO2e) v celém výrobním řetězci (well-to-wake). Ekvivalent přibližně 30 000 standardních kontejnerů (TEU) může být přepraven s nulovými čistými emisemi CO2 v závislosti na způsobu využití paliva během plavby.

Kupní smlouva podepsaná tento měsíc představuje jeden z největších obchodů s biopalivem vztahujících se k uhlíku mezi dopravní a přepravní společností. Stanovuje používání certifikovaných udržitelných biopaliv druhé generace získaných z použitého kuchyňského oleje namísto konvenčního lodního paliva na bázi fosilních paliv. 12 000 tun složky biopaliva bude smícháno v rozsahu 20 až 30 procent, což ve výsledku znamená přibližně 50 000 tun smíšeného biopaliva, které bude použito na kontejnerových lodích společnosti MSC.

Biopalivo lze používat pro běžnou námořní přepravu bez nutnosti upravovat infrastrukturu lodi nebo dodavatelský řetězec, což z něj činí mimořádně výhodné řešení.

Řešení MSC Biofuel Solution je navrženo jako oboustranně výhodný přístup k přechodu od ambicí k činům. MSC tankuje udržitelné biopalivo a klienti mají prospěch z úspor CO2, které se přenášejí na celý hodnotový řetězec lodní dopravy.

(lan)

Foto: MSC

spinner