Japonské aerolinky nabídly palubní menu na palubě odstaveného letadla

Japonské aerolinky nabídly palubní menu na palubě odstaveného letadla

4.4. - Strava na palubě letadla by se v nynější době mohla zdát poslední věcí, která chybí lidem během pandemie, ale jedna japonská letecká společnost zažila příliv klientů lačných pochutnat si na přepychovém menu v odstaveném letadle, píše agentura AFP.

Husí játra, krabí pěna a steak ze svíčkové z nejluxusnějšího hovězího plemene Wagyu figurovaly na menu v letadle společnosti All Nippon Airways (ANA), a to za cenu v přepočtu 12 000 Kč.

Aerolinky otevřely "okřídlený restaurant" pouze ve středu, ale poptávka byla taková, že se chystají nabídku rozšířit.

Restaurace nabízela jídla obvykle podávaná v první či byznys třídě během mezinárodních letů. "Cestující" ve středu nastupovali na palubu Boeingu 777 na tokijském letišti Haneda s napodobeninou palubních vstupenek.

Kulinářský zážitek byl podle společnosti doprovázen hlášeními posádky a jídla se podávala na stolky u sedadel cestujících v kabině stroje. Připoutat se bezpečnostními pásy se tentokráte nevyžadovalo. Poptávka byla značná, navzdory ceně palubní stravy, která v první třídě činila 59 800 jenů (zmíněných 12 000 Kč) a zhruba polovic v byznys třídě.

"Vstupenky do restaurace se vyprodaly během jediného dne," řekla AFP mluvčí aerolinek. Ty nyní plánují dalších 11 příležitostí pro zájemce o stejný zážitek, pokud ovšem nebudou zpřísněna omezení proti šíření koronaviru. Restaurace v letadle splňuje hygienické normy a využívá jen 60 sedadel, aby zaručila odstup mezi zákazníky.

ANA, stejně jako jiné letecké společnosti po celém světě, byla tvrdě zasažena omezeními uvalenými na cestování během pandemie. V lednu společnost oznámila, že v období od loňského dubna do konce roku utrpěla čistou ztrátu přesahující 300 miliard jenů (asi 65 miliard Kč), zatímco o rok dříve dosáhla čistého zisku ve výši 86,4 miliardy jenů, dodala AFP.

(čtk)

Foto: ANA

spinner