​V Brně kvůli namrzání vozovek vyjelo všech 21 sypačů, spotřebovaly 92 tun soli

​V Brně kvůli namrzání vozovek vyjelo všech 21 sypačů, spotřebovaly 92 tun soli

20.11. - Kvůli namrzání vozovek a teplotám pod nulou vyjelo dnes na silnice v Brně všech 21 posypových vozů městské společnosti Brněnské komunikace. Spotřebovaly 92 tun posypové soli. V tiskové zprávě to uvedl provozní ředitel firmy Jan Klištinec. Podle webu Tepláren Brno se teploty ve městě kolem osmé hodiny ranní pohybovaly od -1,7 do 0,7 stupně Celsia.

Posypová vozidla Brněnských komunikací vyjela do terénu s ohledem na namrzání vozovek kolem třetí hodiny ranní. "Výjezd byl ukončen v 6:40, bylo spotřebováno 92 tun posypové soli. Veškeré komunikace v naší správě jsou nyní po chemickém ošetření mokré a sjízdné," uvedl Klištinec.

Největší zima je podle tepláren v městské části Kohoutovice, a to -1,7 stupně Celsia. Nejvyšší teplota je v Brně v hodnotě 0,7 stupně Celsia v městské části Líšeň v oblasti Vinohrad.

Jihomoravští i brněnští silničáři mají ve skladech sůl ještě za přijatelné letní ceny okolo 1800 korun za tunu. Předpokládají, že zásoby jsou natolik dostatečné, aby jim stačily na celou sezonu a nemuseli dokupovat ještě v zimě. To totiž bývá obecně sůl dražší než v létě, navíc proti předchozím letům zdražila kvůli tomu, že chybí dovoz z Ukrajiny, řekli provozní ředitel Brněnských komunikací Jan Klištinec a provozní ředitel Správy a údržby silnic Milan Macháček.

Posypová sůl se dováží do Česka z Polska a z Německa, přičemž přes Polsko se dovážela i ukrajinská sůl. "Ta teď chybí jako řada dalších věcí, které se dovážely z Ukrajiny. Takže se sem vozí i ze Slovinska a Chorvatska, což je dražší," řekl Klištinec. Macháček dodal, že současná vyšší cena okolo 3000 korun za tunu odráží i dražší přepravu. Za kolik tedy budou nakupovat silničáři sůl příští rok v létě, je nyní nejisté.

(čtk)

Foto: BKOM

spinner