​Tunelovým komplexem Blanka za šest let provozu projelo více než 205 milionů vozidel

​Tunelovým komplexem Blanka za šest let provozu projelo více než 205 milionů vozidel

7.10. - Nejvýznamnější dopravní stavba metropole oslavila v září šest let svého provozu. Za tuto dobu projelo alespoň jedním z tunelů více než 205 milionů vozidel, což je v průměru 93,5 tisíce vozidel v pracovní den. Nejvíce vozidel v časovém úseku 24 hodin projelo tunelovým komplexem Blanka 3. srpna 2016, a to 117,65 tisíce vozidel. Nejméně pak 22. března 2020, pouhých 28,18 tisíce vozidel, kdy v rámci protiepidemických opatření došlo k výraznému útlumu dopravy a pohybu obyvatel v rámci hlavního města Prahy i celé ČR.

Za šest let provozu došlo celkem k 591 dopravních nehod, 16 vozidel zde hořelo, 854 jich mělo jinou poruchu, 294 řidičům došly pohonné hmoty a přes 280 tisíc řidičů bylo řešeno pro překročení maximální povolené rychlosti.

„Tunelový komplex Blanka bezesporu patří k největším a nejvýznamnějším dopravním stavbám v historii metropole a v současnosti je největší dopravní stavbou na území České republiky. Od svého otevření získala celou řadu ocenění, za to nejvýznamnější ale považuji kladné ohlasy řidičů, kteří tunelový komplex Blanka každodenně využívají, což dokazují čísla projíždějících vozidel. Jízdu Blankou se snažíme řidičům dělat stále příjemnější i díky moderním technologiím. Testujeme v tunelech satelitní navigaci a od července v ní funguje také oblíbená aplikace Waze, aby řidiči nemuseli váhat, který výjezd z tunelu použít a kudy přesně pokračovat na navazující křižovatce, když se nám ještě nevzpamatovala navigace jízdou pod zemí,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Význam tunelového komplexu se projevil 10. – 11. dubna 2018, kdy došlo k celkovému uzavření všech tří tunelů. Tunely Bubenečský, Dejvický i Brusnický byly uzavřeny v úterý 10. dubna v 19 hodin kvůli výpadku bezpečnostních a kamerových systémů. Na vině byl vyhořelý přepínač počítačového systému.

„O unikátnosti a významnosti této dopravní stavby, jež je součástí Městského okruhu v Praze, vypovídají samotná čísla: tunelový komplex Blanka tvoří na sebe navazující Brusnický tunel, Dejvický tunel a Bubenečský tunel, jejichž celková délka je 5 502 metrů, což v součtu činí z Blanky nejdelší silniční tunel v České republice a nejdelší městský tunel v Evropě. Společně se Strahovským tunelem, tunelem Mrázovka a Zlíchovským tunelem tvoří téměř devět kilometrů dlouhý úsek, který je součástí severozápadní části vnitřního městského okruhu,“ uvedla Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.

(lan)

Foto: TSK

spinner