​Správa železnic vybrala projektanta rychlodráhy z Vršovic do Běchovic

​Správa železnic vybrala projektanta rychlodráhy z Vršovic do Běchovic

22.9. - Správa železnic vybrala projektanta vysokorychlostní trati (VRT) mezi pražskými Vršovicemi a Běchovicemi. Zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí rychlotrati v pražském uzlu provede sdružení společností Sudop Praha, Egis Rail, Mott MacDonald CZ a Mott Macdonald. Hodnota zakázky je podle mluvčího Správy železnic Jana Nevoly 125,8 milionu korun. Součástí projektu také bude vybudování čtvrté koleje mezi Běchovicemi a Libní. Výstavba by měla začít v roce 2028. Úsek je součástí připravované rychlodráhy z Prahy do Brna.

Trať bude podle Správy železnic navazovat na již projektovanou vysokorychlostní trať Polabí mezi Běchovicemi a Poříčany. Tu projektuje stejné sdružení firem jako úsek mezi Vršovicemi a Běchovicemi. Rychlodráha z Prahy do Brna pak bude pokračovat úseky VRT Střední Čechy a Vysočina I. a II. fáze.

Výstavba pražského úseku VRT by měla podle tiskové zprávy začít na konci roku 2028. Podle webu Správy železnic se počítá s uvedením do provozu v roce 2033.

Nový 12kilometrový úsek rychlodráhy povede v husté městské zástavbě. "Proto součástí zakázky není pouze navržení samotné trati, ale také nalezení optimálního řešení citlivého kmístním podmínkám a lokálním specifikům dotčených městských čtvrtí," stojí v tiskové zprávě.

Rychlotrať v pražském uzlu bude využívat výhradně osobní doprava. Součástí projektu je i dostavba železniční stanice Praha-Zahradní město a napojení na vysokorychlostní trať. Maximální rychlost pro vlaky bude 200 km/h, při průjezdu zastavěným územím se rychlost sníží.

Součástí projektu je i výstavba čtvrté koleje z Běchovic do Libně a realizace takzvané Jahodnické spojky. Projekt by tak podle Správy železnic měl posílit kapacitu pražského uzlu nejen pro vysokorychlostní tratě, ale i pro konvenční osobní a nákladní dopravu. Projektem vznikne rovněž zázemí pro údržbu vysokorychlostních souprav ve Strašnicích.

(čtk)

Mapa: SŽ

spinner