​Prodloužení oprav Barrandovského mostu si podle stavitele vyžádaly změny projektu

​Prodloužení oprav Barrandovského mostu si podle stavitele vyžádaly změny projektu

30.9. - Posunutí termínu dokončení letošních oprav Barrandovského mostu si podle stavební firmy Porr, která má pro město opravy mostu provést, vyžádaly mimo jiné změny projektové dokumentace nad rámec původního zadání. Uvedla to mluvčí firmy Jana Mašínová. Firma Porr tak podle ní smlouvu neporušila. Stavební firma požádala v pondělí 26. září magistrát a Technickou správu komunikací (TSK) o prodloužení termínu dokončení letošních oprav do 22. října. TSK však s prodloužením termínu nesouhlasí a plánuje uplatňovat kvůli zpoždění prací finanční sankce, které vyplývají ze smlouvy.

Rekonstrukce začala letos 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto o 27 dní do 29. září, a nyní se tak jedná již o druhé posunutí termínu. "Posunutí termínu je způsobeno zejména nepředvídatelnými fyzickými podmínkami, které se objevily během rekonstrukce a které jsou podle smlouvy rizikem objednatele. Z této skutečnosti vyplynula celá řada změn projektové dokumentace, k provedení těchto variací nad rámec původního zadání jsme obdrželi pokyny objednatele," uvedla Mašínová.

V současné době stavební firma Porr podle mluvčí jedná jak s magistrátem, tak s TSK, jejíž vedení již uvedlo, že plánuje od pátku 30. září uplatňovat kvůli zpoždění prací finanční sankce, které vyplývají ze smlouvy. "Podle našeho názoru nedošlo k porušení smlouvy a vzhledem k dosavadní velmi dobré spolupráci se domníváme, že se jedná o nedorozumění," dodala Mašínová. V žádosti o prodloužení termínu firma uvedla dokončení prací, respektive dopravního omezení na mostě do letošního 22. října.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

(čtk)

Ilustrační foto: TSK

spinner