Opravy pražských nádražních budov vyjdou letos Správu železnic na 1,6 mld Kč

Opravy pražských nádražních budov vyjdou letos Správu železnic na 1,6 mld Kč

5.10. - Rekonstrukce pražských nádražních budov vyjdou letos Správu železnic (SŽ) na 1,6 miliardy korun, pracuje se na sedmi nádražních budovách z celkových 22. Od roku 2016, kdy Správa železnic převzala nádražní budovy od Českých drah, se investovalo 0,5 miliardy korun do oprav osmi nádražních budov. Uvedla to Správa železnic na dotaz ČTK.

Na území hlavního města je 22 vlakových stanic a zastávek, které obsahují budovu, uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. "Do loňského roku jsme dokončili osm akcí za zhruba 0,5 miliardy korun," řekla. Jde například o budovy na Zličíně, v Uhříněvsi, Edenu či oprava fasády Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží.

V letošním roce bude Správa železnic investovat či již investuje do sedmi nádražních budov 1,6 miliardy korun. "Některé budou ještě letos dokončeny, jiné budou pokračovat i v dalších letech," řekla Nela Eberl Friebová. Jde například o nádraží ve Zbraslavi, Horních Počernicích, interiéry Fantovy budovy či nádraží ve Vysočanech. To se poprvé otevřelo veřejnosti 4. října 1873, spolu s tratí z Nymburka do Prahy.

Součástí některých rekonstrukcí nádražních budov byla podle Nely Eberl Friebové i oprava celé stanice, včetně nástupiště, podchodu a podobně.

"Příkladem je právě stanice Praha-Vysočany, kde v rámci kompletní modernizace stanice došlo k odstranění původní budovy a k vybudování nové odbavovací haly. Ta cestujícím slouží od loňského podzimu. Kompletně plánujeme stavbu dokončit letos v polovině prosince," dodala Nela Eberl Friebová.

V přípravě má nyní Správa železnic podle Nely Eberl Friebové dvě stavby, a to rekonstrukce nádražní budovy na Smíchově a nové odbavovací haly na pražském hlavním nádraží. Přestavba smíchovské nádražní budovy bude podle SŽ stát odhadem 1,1 miliardy korun. Správa železnic očekává, že čtyřpodlažní budovu postaví mezi roky 2026 a 2028.

Projekt nového hlavního nádraží v Praze je ve fázi soutěžního dialogu. Měl by ale například zlepšit tramvajové spojení s nádražím. Dalšími kroky bude proměna Vrchlického sadů a propojení s metrem D.

(čtk)

Foto: Správa železnic - rekonstrukce secesního interiéru Fantovy budovy

spinner