​Konsorcium tří firem poradí s výstavbou D4 formou PPP projektu

​Konsorcium tří firem poradí s výstavbou D4 formou PPP projektu

6.8. - Ministerstvo dopravy vybralo poradce, který pomůže státu s výběrem koncesionáře a realizací projektu PPP na dálnici D4. Cena vybraného uchazeče, kterým je sdružení uchazečů White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika klesla z původně předpokládaných 79 na 26 milionů korun. Kvalifikační kolo na koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit dostavbu chybějících 32 kilometrů D4 mezi Příbramí a Pískem a zároveň zabezpečit následný provoz a údržbu dálnice, by ministerstvo rádo zahájilo už letos na podzim. Stavba většiny zbývajících úseků D4 by měla začít v roce 2019.

„Proti původním předpokladům se nám podařilo ušetřit více než 50 milionů korun. Pokud vše půjde podle plánu, stavba většiny zbývajících úseků na D4 může být zahájena ve druhé polovině roku 2019. Koncesionář zajistí kromě dostavby také následný provoz a údržbu dálnice. Bude tak mít sám zájem na tom, aby stavba byla co nejkvalitnější, “ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Do zadávacího řízení byly podány celkem čtyři nabídky. Vybraným poradcem je sdružení uchazečů White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika. Dalšími účastníky zadávacího řízení byla konsorcia vedená společnostmi PricewaterhouseCoopers, Deloitte a EEIP. Ministerstvo dopravy využilo pro hodnocení nabídek vícekriteriální hodnocení, kdy mimo nabídkové ceny hodnotilo i zkušenosti týmu, který bude poradenskou činnost vykonávat.

Vybraný uchazeč se významnou měrou podílel i na úspěšném uzavření koncesionářské smlouvy pro projekt PPP obchvatu Bratislavy, který byl uzavřen v loňském roce. Neúspěšní uchazeči nyní mají 15 dnů na možné podání námitek proti rozhodnutí zadavatele o provedenému výběru. Pokud nebudou podány námitky, bude s vítězným uchazečem bezodkladně uzavřena smlouva a stanoven další přesný harmonogram vývoje projektu.

O dostavbě chybějících částí dálnice D4 formou PPP projektu rozhodla vláda v lednu 2016. Snahou ministerstva bylo uzavřít co nejdříve výběrové řízení na poradce a nastavit ho tak, aby bylo transparentní a nediskriminovalo žádného z potenciálních zájemců, který bude disponovat potřebnými zkušenostmi. V zadávacím řízení na poradce Ministerstvo dopravy plně reflektovalo předchozí výtky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na základě kterých bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno. Před zahájením soutěže Ministerstvo dopravy využilo možnosti uspořádat předběžné tržní konzultace, což umožňuje nový zákon o zadávání veřejných zakázek. Se zájemci tak byly předem prodiskutovány připravované zadávací podmínky.

(tj)

spinner