Pojištění motorových vozidel

Pojišťovny spustily kampaň za jednotné číslo pomoci řidičům

Pojišťovny spustily kampaň za jednotné číslo pomoci řidičům

PRAHA (29.6.) – Česká kancelář pojistitelů (ČKP) spustila informační kampaň pro jednotnou Linku pomoci řidičům. Ta funguje od loňského listopadu a usnadňuje kontakt řidičů po nehodě s asistenční službou, kterou má smluvně zajištěnou prostřednictvím pojišťovny, u níž má zaplacené povinné ručení. Na setkání s novináři to řekl výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec. Výhodou služby je lehce zapamatovatelné číslo 1224 a schopnost rychle zasáhnout.

Jednotnou linku od listopadu použilo 7500 volajících, jde zatím jen o zlomek všech telefonátů asistenčním službám, uvedl Hradec. Podle něj ale počet telefonátů na jednotnou linku výrazně stoupá spolu s tím, jak pojišťovny nahrazují původní telefonní čísla na asistenční služby uvedená na zelených kartách tímto jednotným číslem.

Volání je zpoplatněno od tří do pěti korun za minutu podle tarifu mobilního operátora. Podle mluvčího ČKP Aleše Povra není linka pomoci řidičům určena pro dlouhé hovory. Asistenční služba jen zjistí rozsah a místo nehody a na místo vyšle pomoc, hovor by se tak neměl řidičům prodražit.

Linka je společným projektem pojišťoven. Hlavním přínosem služby je to, že řidičům po nehodě usnadní využití smluvní asistenční služby, které má mít na základě pojistky předplacené, nebo částečně předplacené. Řidič tak může uniknout takzvaným lovcům nehod. Tyto firmy podle dopravního psychologa Michala Waltera využívají stresu řidičů po nehodě a nabízí jim mnohdy předražené a zbytečné služby, které jim následně v řadě případů odmítne jejich pojišťovna proplatit.

Spojení na smluvní asistenční společnost zajistí operátor Linky pomoci řidičů na základě informací od postiženého řidiče. Pokud ten si název své pojišťovny nevybaví, může jej zjistit na základě registrační značky vozidla.

(čtk)

spinner