ČT: Tick Tack se odvolal proti rozhodnutí ÚOHS o taxislužbě na pražském letišti

ČT: Tick Tack se odvolal proti rozhodnutí ÚOHS o taxislužbě na pražském letišti

7.7. - Společnost Tick Tack se odvolala proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který schválil výsledky tendru na taxislužbu na pražském letišti, v němž na konci loňského roku uspěla firma Uber. Uvedla to ve středu večer Česká televize (ČT). Z dřívějších informací vyplývá, že společnost Tick Tack podala rozklad proti rozhodnutí ÚOHS o jejím návrhu na přezkoumání soutěže. Původně měl Uber jezdit na letišti od února, kvůli přezkumu antimonopolním úřadem ale nezačal jezdit ani od května, jak se plánovalo.

Uber podle ČT nabídl Letišti Praha za každého pasažéra na příletu osm korun, tedy přes 100 milionů korun ročně. Tick Tack nabídl čtyři koruny. Cena nabízená Uberem nemůže být rentabilní, řekl televizi právní zástupce firmy Tick Tack Marek Hejduk. Předpokládá, že Uber nebude uplatňovat cenovou regulaci stanovenou pražským magistrátem, tedy 60 korun za nástup a 36 korun za kilometr jízdy.

Provozní manažer Uber ČR Štěpán Šindelář to odmítl, firmě se podle něj služba vyplatí i při dodržování cenové regulace, které se bude v rámci města držet. Člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský pro ČT řekl, že díky předávání dat od Uberu může letiště až do úrovně jednotlivých jízd ověřit, zda Uber pravidla dodržuje.

ÚOHS návrh na přezkoumání tendru podaný Tick Tackem zamítl v červnu. V postupu Letiště Praha neshledal důvody pro uložení nápravného opatření, uvedl tehdy. Tick Tack měl na podání rozkladu 15 dní.

Firmu Tick Tack koupila v roce 2018 společnost Taxi Praha. Právě ta zajišťovala taxislužby na letišti spolu s firmou Fix od roku 2016. V květnu letošního roku mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková uvedla, že dokud se situace kolem tendru nevyřeší, taxislužby na letišti bude provozovat Tick Tack.

Jednou ze základních podmínek aktuálního tendru je povinnost provozovatele stanovit před každou jízdou konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě. Provozovatel rovněž musí garantovat požadovanou kvalitu služeb a bezpečnosti, vozový park ve stáří maximálně do tří let, reprezentativní chování řidičů, kteří by měli mít alespoň základní znalost angličtiny a plynulou češtinu. Platba bude vždy možná i bezhotovostně. Provozovatel také bude muset udržovat dostatečný počet dostupných vozů na letišti podle aktuální poptávky a zajistit i vozy pro handicapované cestující nebo rodiny s dětmi.

(čtk)

Foto: Tick Tack

spinner