Češi ztrácejí podle průzkumu GLS zájem o večerní doručování zásilek

Češi ztrácejí podle průzkumu GLS zájem o večerní doručování zásilek

15.7. - Balíkové přepravní služby u nás využívá alespoň občas 97 % lidí. Doručování balíků prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však není mezi příjemci v České republice příliš populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů by tuto variantu bez ohledu na příplatek uvítalo pouze 5 % lidí. Nezájem o doručování zásilek mezi 18.00 a 21.00 hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body (z 21 % v roce 2019 na letošních 23 %).

Podle průzkumu, který si nechala vypracovat společnost GLS, si tři čtvrtiny respondentů (74 %) nechávají zásilky doručovat domů. Většina příjemců přitom požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8.00 a 18.00 hodinou. Pouze 5 % lidí by mělo zájem o večerní doručování bez ohledu na příplatek. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. V porovnání s předchozími lety procento lidí, kteří nemají zájem o večerní doručování, roste (v roce 2018 to bylo 16 %, loni 21 % a letos dokonce 23 %).

„Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %). Z tohoto důvodu je klíčová flexibilita našich služeb, které umožňují příjemcům využít výdejní místa s dlouhou otevírací dobou nebo možnost přizpůsobit si doručení vlastním potřebám. V rámci služby FlexDelivery zákazníkům umožňujeme zásilku jednoduše přesměrovat na jinou adresu nebo odložit na jiný den,“ potvrdil nízký zájem o večerní doručování Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Z průzkumu vyplývá, že o večerní doručování není příliš velký zájem nejen ve velkých městech, ale ani v obcích do 5000 obyvatel.„I v menších obcích si mohou lidé, kteří nejsou k zastižení doma, zásilku přesměrovat do nejbližšího výdejního místa. Naše ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby byly lidem nablízku napříč celou Českou republikou,“ dodal Pavel Včela.

(lan)

Foto: GLS

spinner