Balikobot.cz: Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

Balikobot.cz: Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

26.5. – Nezávislá technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, zrealizovala průzkum mezi dopravci, který zjišťoval aktuální stav české logistiky vzhledem k uplynulému pandemickému roku a aktuálnímu postupnému rozvolňování maloobchodu. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že čeští dopravci neočekávají po otevření kamenných prodejen ze strany e-shopů pokles využití přepravních služeb zejména na základě rekordního růstu českého e-commerce a faktu, že pro koncové zákazníky zůstanou online nákupy často pohodlnější i jednodušší než ty v kamenných prodejnách.

Dopravci se budou zaměřovat na co nejkvalitnější a nejrychlejší doručování, na které budou kladeny stále vyšší nároky. Očekává se pokračující nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktního způsobu doručení do výdejního místa a rozšiřování samoobslužných výdejních boxů. Rozhodovat bude rychlost, personalizace a automatizace.

V roce 2020 dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst o 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v České republice přesáhl 16 %. Dle průzkumů eviduje Balikobot.cz u nás přibližně 50 000 e-shopů, což Českou republiku pasuje do role e-shopové velmoci. E-shopy tedy ukázaly, jak pohodlné a kvalitní služby nabízí a koncoví zákazníci si tyto služby velmi rychle osvojili a oblíbili. Na základě rozvolňování protiepidemických restrikcí došlo 10. května 2021 k otevření maloobchodního prodeje a Balikobot.cz v průzkumu mezi dopravci zjišťoval, zda toto rozvolnění a otevření kamenných prodejen může být pro českou e-commerce rizikem, které bude mít vliv na pokles online nákupů. Podle všech ukazatelů a odpovědí dopravců však dojde maximálně ke zpomalení růstu, nikoli poklesu. Dá se předpokládat, že trend digitalizace kamenných prodejen bude stále častější vzhledem k velké konkurenci a široké nabídce spolehlivého a expresního doručování.

„Jako většina společností spojených s e-commerce či logistikou jsme během pandemického roku zaznamenali skokový růst. Náš meziroční obrat stoupl o 100 %. Všechny expedující firmy se začaly více zajímat o logistické procesy a kvalitu doručování, která je pro jejich koncové zákazníky zásadní. Díky naší službě dochází kromě zvýšení zákaznické spokojenosti i k výrazné úspoře času a peněz. To vše vede k odbavení více objednávek v kratším čase, tudíž není divu, že v roce 2020 bylo přes naši technologii přepraveno rekordních 18,6 milionu zásilek, což je o celých 10,2 milionu více než v roce 2019. Pokračující růst v české e-commerce přináší stále větší konkurenci a firmy se tak v boji o zákazníka snaží využít co nejefektivnější kroky. I nadále očekáváme rostoucí zájem o automatizaci procesů a jsme na to připraveni. Momentálně nás využívá přes 2 500 firem a my neustále vylepšujeme služby, sledujeme trendy a jsme hrdí, že můžeme být součástí tak úspěšně rostoucího segmentu jakým česká e-commerce je,” uvedl Martin Šauer, CEO, Balíkobot.cz.

(lan)

Foto:

Balikobot.cz

spinner