SSŽ

Stavby silnic a železnic loni zvýšily zisk

Skupina SSŽ loni i přes poměrně nepříznivý vývoj na trhu dokázala zlepšit své hospodaření. Podle konsolidovaných výsledků vytvořila zatím rekordní zisk po zdanění ve výši téměř 800 milionů Kč, tedy o tři procenta vyšší než v roce 2006.

„Výsledku si velmi ceníme především proto, že více než rok nebyly vypisovány veřejné soutěže na velké zakázky, což se projevilo poklesem objemu inženýrských staveb v ČR o tři procenta,“ komentoval výsledky generální ředitel společnosti

Stavby silnic a železnic Martin Borovka.

Společnost Stavby silnic a železnic se dlouhodobě specializuje na velké dopravní stavby jako dálnice, železnice a mosty. Zabývá se však také ekologickými stavbami, úpravami městských center a rekonstrukcí sportovišť. „Dokázali jsme loni uspět v mnoha menších zakázkách, což mělo vliv i na rekordní počet dokončených staveb,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Zdeněk Synáček. V rámci Skupiny SSŽ se loni každý pracovní den dokončilo průměrně přes pět staveb, což v celkovém vyjádření znamenalo meziroční zvýšení počtu dokončených zakázek z 1179 na 1355 staveb.

Převládají silniční stavby

Martin Borovka očekává, že v letošním roce budou výsledky Skupiny SSŽ ještě lepší. Prvním signálem je, že se stát rozhodl více stavět. „Takovou vlaštovkou bychom mohli nazvat již loni vypsaný tendr na dostavbu dálnice D8, ve kterém jsme byli úspěšní,“ řekl Martin Borovka.

Trápí jej proto jen nedostatek pracovníků na trhu, který by v delším období mohl ohrozit celé stavebnictví.

Ve struktuře staveb Skupiny SSŽ převládají silniční zakázky, ale podíl kolejových staveb postupně roste. „Předpokládám, že by se v roce 2008 mohl dále zvýšit podíl kolejových staveb. Už nyní modernizuje naše společnost železnici z Plané do Chebu a Nové spojení Praha,“ odhaduje Zdeněk Synáček. Mezi nejdůležitější silniční stavby letošního roku patří vedle dokončení dálnice D8 další úsek silnice R6 z Karlových Varů do Chebu a pokračování výstavby dálnice na Ostravu.

Daří se i na Slovensku

SSŽ se snaží získat také zakázky na Slovensku. Aktuálním příkladem může být stavba rychlostní komunikace Žarnovice – Šášovské Podhradie, kterou zástupci firmy slavnostně zahájili letos v lednu. S očekáváním bude vedení firmy sledovat výsledek výběrového řízení na výstavbu a provozování 78 kilometrů dálnice D1 v úseku Dubná Skala – Svinia, do jehož finále postoupila VINCI Concession, která je stejně jako Stavby silnic a železnic skupiny VINCI.

Tomáš Johánek

spinner